به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست کتابخانه های عمومی آستارا روز دوشنبه در این برنامه فرهنگی در شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: این طرح با مجوز اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان برای نخستین بار در این استان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان آستارا اجرا می شود.
آرزو عباس زاده افزود: در قالب این طرح، 50 بسته فرهنگی شامل کتاب صوتی لالایی و کاردستی و فرم عضویت رایگان در کتابخانه، برای مادران و فرزندان توزیع می شود.
وی ادامه داد: عضویت نوزادان در کتابخانه گامی جهت انس با کتاب است و مادران با مراجعه به مراکز و خانه های بهداشت می توانند به عضویت خود و فرزندانشان در کتابخانه های آستارا اقدام کنند.
عباس زاده همچنین امروز در نشست کتابخوان کودکان و نوجوانان آستارا در مرکز آموزشی اسپیناس این شهرستان گفت: نشست تخصصی کودک و نوجوان با عنوان طراوت بهاری، در پایان هر فصل برگزار می شود و زمینه مطالعه کودکان و نوجوانان و معرفی کتاب های مناسب و پرمخاطب این حوزه را فراهم می کند.
وی افزود: در این نشست ها آثار مورد تایید نهاد کتابخانه ها، توسط عده ای از دانش آموزان انتخاب، مطالعه و به شرکت کنندگان معرفی می شود.
سرپرست کتابخانه های عمومی آستارا ادامه داد: برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی، به همکاری نهادهای تبلیغی و آموزشی نیاز داریم و باید خانواده ها در کنار مسئولان اجرایی و تشکل ها در این زمینه فعالیت کنند.
در این نشست، 20 جلد کتاب کودک و نوجوان معرفی و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان برگزار شد.
چهار باب کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 2 هزار نفر عضو فعال دارند و 45 هزار جلد کتاب با 38هزار عنوان در آنها موجود است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.