احمد نوروزی روز یکشنبه در حاشیه طرح ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور مسوولان استانی در ساوجبلاغ انجام شد،گفت: این اراضی توسط افراد سودجو دیوارکشی شده بود.

 طرح  مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در چارچوب طرح تحول قوه قضاییه برای مقابله با ساخت و تغییر کاربری اراضی  آغاز شده و با جدیت به صورت روزانه در نقاط مختلف شهرستان اجرا خواهد شد.
رییس دادگستری ساوجبلاغ گفت: برخورد ما فقط با افرادی که مبادرت به ساخت و ساز می کنند محدود نمی شود بلکه مشاوران متخلف املاک، معادن شن و ماسه، کارگاه های بلوک سازی، مصالح فروشان ساختمانی که امور تغییر کاربری را تسهیل می کنند را نیز شریک این بزه می دانیم و به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی  اظهار داشت: دستگاه های اطلاعاتی افراد سود جو را شناسایی کرده‌اند و  سراغ آنها هم خواهیم رفت و اجازه نخواهیم داد بیش از این اراضی و باغات دست مایه تغییرکاربری شود .
دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ هم از جدیت قرارگاه مقابله با ساخت و ساز اراضی خبر داد و گفت این کار روزانه در تمام شهرستان اجرا خواهدشد.
علیرضا دهقانی‌نیا افزود: در برخورد با قانون شکنی در ساخت و ساز غیر مجاز منتظر اقدامات قاطع دستگاه قضا باشند.
رییس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ نیز گفت: امیدواریم با تداوم همکاری و احساس مسوولیت اجتماعی از سوی مردم و همیاری دیگر دستگاه‌ها و نهادها در آینده نیز شاهد هیچ گونه آسیب و تعرض و تخلفی در عرصه‌های کشاورزی و باغات نباشیم.
ایرج الماسی گفت: حفط امنیت غدایی برای نسل های آینده بسیار مهم است که متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد قارچ گونه تجاوز به اراضی و باغات کشاورزی برای ساخت ویلا بودیم که این امنیت عذایی را به مخاطره انداخته است.
وی از کسانی که علاقه مند به خرید باغی یا زمین کشاورزی هستند  خواست با کارشناسان کشاورزی در خصوص نوع کاربری زمین مشورت کنند.
الماسی افزود: سامانه ۱۳۱ در مجموعه جهاد کشاورزی آماده دریافت اطلاعات مردمی است تا تغییرات کاربری و ساخت و سازها را اطلاع دهند تا اجازه ندهیم زمین‌های بزرگ دستخوش ویلا و تغییرکاربری شود.

شهرستان ساوجبلاغ حدود ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.