محمدتقی تقی زاده روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با هرگونه ساخت و سازغیرمجاز در اراضی زراعی و باغی شهرستان دماوند، امروز حدود ۲۰ هکتار از اراضی زراعی و باغات در منطقه سیدآباد با حکم قضایی تخریب و اراضی کشاورزی آن به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه مستحدثات غیرمجاز شامل دیوارکشی، بنا و ویلا بود، افزود: با توجه به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، هرگونه ساخت و ساز در این اراضی ممنوع است.

این مقام مسئول تاکید کرد: از مردمی که تمایل دارند در این شهرستان صاحب ویلا شوند، می خواهیم قبل از خرید و ساخت حتما استعلامات لازم را درخصوص نوع کاربری اراضی کسب کنند تا سرمایه ملی و شخصی آنان در معرض خطر قرار نگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب دماوند همچنین به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در یک باغ سیب و دو شهرک در این شهرستان طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: یک باغ سیب به مساحت ۲۵ هکتار که متاسفانه در داخل آن ویلاسازی و محوطه سازی صورت گرفته بود با صدور دستور قضایی نسبت به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز داخل آن اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دو شهرک که هر کدام از آنها به مساحت پنج هکتار بود و در یک مورد ۴۰ قطعه و در مورد دیگر ۳۰ قطعه به متراژهای ۸۰۰ تا هزار متری تقسیم شده و در آن‌ها ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته بود، آزادسازی و به حالت اولیه بازگشت.

تقی زاده مجموع آزادسازی های صورت گرفته را حدود ۴۰ هکتار از اراضی زراعی و باغات منطقه جابان و اوچونک اعلام کرد و ادامه داد: آزادسازی‌های صورت گرفته در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات بوده است.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در شرق و ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.