به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی بعدازظهر سه شنبه در نهمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی و استانی بخش کشاورزی استان البرز که در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، با بیان اینکه کل تولیدات کشاورزی کشور تا سال ۵۷ حدود ۳۶ میلیون تن بوده است، اظهار کرد: اکنون این میزان به ۱۲۶ میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات باغبانی کشور در ابتدای انقلاب ۳.۴ میلیون تن بوده است، گفت: اکنون این تولیدات در کشور ما به ۲۴ میلیون تن رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: تولید ماهی کشور از ۳۲ هزار تن در اوایل انقلاب اکنون به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسیده است.

وی در خصوص روند پیشرفت سطح اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار از اوایل انقلاب تاکنون گفت: این میزان از ۳۸ هزار هکتار در آن زمان اکنون به دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار رسیده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در سال جاری ایجاد حدود ۳۵ هکتار گلخانه برای البرز پیش بینی شده بود که خوشبختانه از آن حد فراتر رفته‌ایم و تاکنون ۱۲۴ هکتار محقق شده است، عنوان کرد: اکنون شاهد رشد ۳۵۰ درصدی اقبال مردم به توسعه گلخانه‌ها برای صرفه‌جویی آب و بردن کشت و کار در محیط‌های کنترل شده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید البرز به دلیل وجود مؤسسات تحقیقات کشاورزی و پژوهشی به ویترین دیگر استان‌های کشور تبدیل شود، گفت: کشاورزان می‌توانند با وجود این مؤسسات ارتباط خوبی با جهان برقرار کنند، از سویی البرز همیشه می‌تواند پیشتاز بماند و بیشترین توسعه کشاورزی را داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: سال گذشته از ۴ میلیون تن سیب درختی تولیدی در ایران حدود ۷۰۴ هزار تن را به کشورهایی از جمله عراق، روسیه و هند صادر کرده‌ایم، امسال نیز تاکنون ۴۳۳ هزار تن صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه قانونی و شرعی ما این است که تولید محصول سالم داشته باشیم تا در نتیجه آن مصرف کمتر سم حاصل شود، عنوان کرد: این در حالی است که بیماری در کشور ما به قدری نیست که سم زیادی استفاده شود ضمن اینکه هر ساله سموم پرخطر از چرخه تولید خارج و سموم کم خطر و سبز جایگزین می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یکی از روش‌های تولید محصول سالم انتخاب نهال‌هایی مناسب با پایه و رقم تأیید شده است.

امروز در نهمین دوره معرفی برترین‌های ملی و استانی بخش کشاورزی استان البرز از ۵۲ تولید کننده برتر تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.