محمدمهدی شهریاری دوشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز آذربایجان‌غربی افزود: ۲۲ بهمن امسال با شرایط ویژه خاورمیانه و اتفاقاتی نظیر خروج ترامپ از برجام و فشار آمریکا به کشورهای مختلف جهان برای قطع ارتباط با ایران مصادف شده که این امر، راهپیمایی امسال را متفاوت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اگر چه دشمنان ما به‌واسطه تحریم‌های سخت به موفقیت‌های محدودی در حوزه‌های اقتصادی دست یافته‌اند، ولی مردم ایران برای پاسخ دادن به این کینه‌توزی‌های تاریخی به صحنه می‌آیند.

وی بیان کرد: دشمنان ما امروز شفاف و واضح در مقام دشمنی برآمده اند و ردپای منابع مالی کشورهایی نظیر عربستان و اسرائیل در حمایت از دشمنان ما و ایجاد فضای نارضایتی و تلاش برای تجزیه در کشور مشهود است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تقارن ۲۲ بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: به طور قطع حضور مردم در بزرگداشت این شهید عزیز و راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه خواهد بود.

شهریاری گفت: مردم همانطور که در تشییع پیکر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شاهکار خلق کردند، در راهپیمایی فردا هم که همزمان با چهلم آن شهید والامقام برگزار می‌شود، درخشان و باصلابت حضور می‌یابند.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ‌افزود: شرکت در انتخابات نظیر حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مهم است و این 2 تفکیک ناپذیر هستند.

وی اضافه کرد: حضور در این رویداد که مردم از حق تعیین سرنوشت خود بهره می‌برند، اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند بار دیگر معادلات دشمنان را بهم بزند.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال زمینه‌سازی برای حضور کم‌رنگ مردم در پای صندوق‌های رای با ایجاد جو نارضایتی در جامعه است و در این راستا مشکلات اقتصادی را برجسته و تکرار می‌کند تا مردم دلسرد شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در بررسی صلاحیت‌ها، رقابتی‌بودن انتخابات زیر سوال رفت، ادامه داد: خوشبختانه با صلاحیت‌هایی که اضافه شد و سلایق مختلف پای کار آمده‌اند، شاهد انتخاباتی رقابتی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه داشتن مسوولیت در آذربایجان‌غربی افتخارآمیز است، گفت: امسال اتفاقات بسیار خوبی در استان رخ داد و با وجود شرایط سخت اقتصادی دولت، بیش از 10 هزار میلیارد تومان طرح در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسید.

شهریاری افزود: امسال گام‌های بسیار بزرگی برای جبران عقب‌ماندگی‌های آذربایجان‌غربی انجام گرفته که در نتیجه آن، بسیاری از پروژه‌های بزرگ مقیاس به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در اوایل سال آینده با حضور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آنها ۲ هزار و ۶۵۰ کلاس درس نیز در آذربایجان‌غربی در دست ساخت بوده و راه‌های روستایی در قالب طرح‌های مشارکتی آسفالت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه راه توسعه استان از مسیر کشاورزی می‌گذرد، بیان کرد: ۳۵ درصد از جمعیت آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی فعالیت دارد که در این بخش اقدامات خوبی انجام گرفته ولی کافی نیست که باید برای بهبود این وضع، به سمت کشاورزی مدرن پیش رفت.

استاندار آذربایجان‌غربی از کاهش قابل توجه نرخ بیکاری طی سه فصل امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: مردم سرمایه اصلی ما هستند و باید از ظرفیت مردمی‌ در راستای توسعه بیشتر استان بهره برد.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی 22 بهمن امسال همزمان با سراسر کشور از ساعت 10:30 در ارومیه و بیش از 40 نقطه آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود.

امسال، چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی‌ ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.