دکتر مهرداد بابایی روز دوشنبه به ایرنا گفت: شدت سرما و بی احتیاطی مردم در استفاده از وسایل گاز سوز سبب شد تا گاز منوکسید کربن بر شمار قربانیان و افراد مسموم در این استان بیفزاید.

 وی بیان داشت: برای امدادرسانی به حادثه دیدگان ۱۷ ماموریت امدادی توسط اورژانس البرز انجام شد که  متأسفانه چهار نفر در اثر استنشاق گار منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

بابایی گفت: این حوادث در اثر بی دقتی و بی احتیاطی رخ داده که از جمله می‌توان به موردی اشاره کرد که در شرایط نامساعد جوی و بارش سنگین برف یک گروه سه نفره در ارتفاعات عظیمیه کرج اقدام به اتراق کرده بودند در اثر سوزاندن زغال در چادر، دچار گاز گرفتگی شدند.

در این حادثه ۲ نفر جان خود را از دست داده و یک نفر با علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن به مرکز درمانی انتقال یافت.

هفته گذشته کارشناسان پرستاری واحد ارتباطات و تریاژ تلفنی مرکز اورژانس ۱۱۵ البرز به بیش از ۹هزار تماس تلفنی پاسخگو بودند.

 در این مدت تکنسین‌های پرتلاش اورژانس برای انجام ۲ هزار و ۹۸۱ ماموریت اعزام شدند.

در جریان انجام این تعداد ماموریت ، ۲۷۲   مورد امدادرسانی به حوادث ترافیکی و ۲ هزار و ۷۰۹ ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی صورت گرفت.

تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ البرز بیش از یک‌هزارو۱۷۵نفر بوده و یک‌هزار و ۲۷۲ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

اورژانس هوایی البرز هفته گذشته در ۲ عملیات، ۲ مصدوم بدحال را از شهرستان‌های طالقان و اشتهارد به مراکز درمانی کرج انتقال داد.

از مهرماه سال جاری تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر در البرز براثر استنشاق گازمنوکسیدکربن در البرز مسموم و حدود ۲۰ نفر جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.