حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران  در شهرستان فردیس اظهار داشت:  به تازگی این طرح  از سوی یکی از نمایندگان  با ۲ فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که به تصویب رسید، ما احساس کردیم این طرح یک مقدار باید تکمیل شود، از نمایندگان مجلس خواهش کردیم  با رای آنها دوباره به کمیسیون قضایی مجلس برگشت  کند که در کمیسیون ماده واحده  این طرح به ۱۸ ماده  تبدیل که مشکلات قضایی را حل می کند.

وی ادامه داد: به همت نمایندگان این  طرح  نیز تصویب شد و طرحی که می بایست سه سال زمان ببرد در کمتر از یک ماه به تصویب رسید اما یک ابهام کوچک دارد که یکشنبه هفته آینده در مجلس مطرح می شود و بعد به شورای نگهبان تقدیم خواهد شد.

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: تصور من این است که با اجرایی شدن این قانون خیلی ها از زتدان آزاد خواهند شد و ورودی زندان ها کاهش خواهدیافت.

وی در خصوص برنامه های حقوقی  قوه قضائیه اظهارداشت: مشغول یک لایحه با عنوان لایحه اصلاح پاره ای از قوانین هستیم،  یعنی همه قوانین را کارشناسان قوه قضاییه بررسی می کنند که کدام قانون ایراد دارد از جمله دادرسی کیفری, مدنی, جزا و حقوق مدنی که تاکنون حدود۴۰ ماده آماده شده است. 

مصدق گفت: بنا به دستور رییس قوه قضاییه معاونت حقوقی به دنبال تحول قوانین است و از نظرات  استادان دانشگاه، نخبگان، وکلا و کارشناسان  استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ، رییس قوه قضائیه روز پنجشنبه برای بررسی مشکلات قضایی استان البرز به این استان سفر کرده و نمایندگان رییس قوه قضائیه به شهرستان های استان عزیمت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.