حجت الاسلام محمد  مصدق  روز پنجشنبه در نشست  شورای اداری شهرستان فردیس، اظهارداشت :  در دوره جدید ریاست قوه قضائیه، تحول قضایی و مبارزه با فساد به طور جدی در دستور کار است.

وی افزود: تحول در قسمت صف و در ستاد به صورت جدی در قوه قضاییه دنبال می شود و رییس قوه قضاییه همه معاونت های ستادی را مکلف کردند تا برنامه تحول ارایه دهند و معاونت حقوقی مکلف شده تا برنامه با بازده زمانی ارایه کند.

مصدق در ادامه با بیان اینکه معاونان قوه قضائیه مکلف به ارائه برنامه مبنی بر از بین بردن قوانین دست و پاگیر از طریق مجلس هستند، اضافه کرد: تراکم کاری قوه قضاییه بسیار با الاست‌ و هر روز جلسات متراکمی برگزار می شود تا بارقه امیدی که در مردم ایجاد شده بیشتر شود.

معاون حقوقی قوه قضائیه یکی از برنامه های بسیار مهم این قوه را مبارزه با فساد اعلام کرد و افزود: هر مسوولی که می داند توانایی عملکرد مطلوب ندارد باید کنار بکشد؛ مردم برای این انقلاب شهید داده اند.

وی با بیان اینکه مردم باید در انتخابات مجلس بدانند و درست رای دهند، گفت: بحث های جناحی باید کنار رود و به کاندیدا های شاخص رای دهیم.

 معاون حقوقی قوه قضائیه با اشاره به اینکه اوضاع معیشتی مردم بسیار نامناسب است، اضافه کرد: پرونده فساد اقتصادی ایجاد نمی شود مگر اینکه به جایی وصل باشد. همه باید تلاش کنند تا دست افرادی که به بیت المال دست درازی کرده اند، قطع شود.
 وی،  قطع کردن دست مفا سدافتصادی یکی از مهمترین اقدامات رییس قوه قضاییه اعلام کرد و گفت:  در این زمینه  متهم اصلی یکی از پرونده های معروف اکنون در زندان است و به طور جدی  پرونده وی رسیدگی میشود.
 

مقصود عبدی رییس  دادگستری شهرستان فردیس  نیز در این نشست گفت: این شهرستان از سال ۱۳۹۳ تشکیل شده و دادگستری و ادارات  آن نیز مستقل شده اند.

وی افزود: فردیس یک شهرستان ۶۰۰ هزار نفری است و  حاشیه نشینی ، وضعیت اقتصادی نامناسب، مشکلات فرهنگی و درآمد کم مردم سبب شده تا  این شهرستان جز مناطق جرم خیر کشور باشد.

رییس  دادگستری فردیس گفت: وجود برخی فرقه ها از مشکلات  اجتماعی این شهرستان به شمار می رود.

به گفته وی ورودی پرونده ها  به دادسرای  فردیس در سال ۹۷ حدود ۶۶ هزار  پرونده و خروجی آن نیز ۶۵ هزار پرونده بوده است.

وی با اشاره به اینکه کار در فردیس طاقت فرسا است، گفت: برای انجام دادن برنامه هایمان باید زیرساخت های کافی، فضای اداری، نیروی انسانی و غیره داشته باشیم که در این راستا خواستار حمایت مسوولان قوه قضائیه هستیم.

فرماندار فردیس  در این نشست با بیان اینکه  فردیس بدون هیچ زیرساختی در دولت دهم مستقل شد، اظهار داشت: متاسفانه با فقر معیشتی و فرهنگی در این شهرستان مواجه هستیم که نیازمند اقدامات موثری است.

ابوالفضل اینانلو  گفت :  اشرار در حوادث اخیر اتفاقات بسیار بدی را در فردیس رقم زدند و خسارات مالی و جانی به فردیس وارد کردند.

وی بیان داشت :  عملکرد مسوولان مختلف شهرستان فردیس در اتفاقات اخیر بسیار مثبت بود چراکه در مقابل اشرار ایستادگی کردند و نگذاشتند به مراکز دولتی و نظامی لطمه ای وارد شود.

اینانلو اضافه کرد: متاسفانه وضعیت درمانی در استان  البرز نیز چنان مطلوب نیست. لذا باید کار جدی داد تا بیمارستان نیمه کاره فردیس تکمیل شود.

فرماندار فردیس با بیان اینکه فردیس از سرانه های پایینی برخوردار است، گفت: پیشرفت فردیس نیازمند نگاه ملی است؛ فردیس دارای تجهیزات ملی و استانی همچون مپنا، نیروگاه برق، انبار نفت و غیره است.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در جلسه شورای اداری شهرستان فردیس  با اشاره به اینکه هدف حاکمیت برقراری عدالت است، اظهار داشت : هدف این نبود که شاه از مملکت بیرون رود و افراد دیگری جایگزین شوند؛ امروز یکی از نگرانی ها برخی شوک هایی است که به مردم وارد می شود. وضعیت زندگی و درآمدی برخی از مردم به گونه ای است که نگران هستند و برخی نیز آشوبگر هستند که می خواهند به مردم ضربه بزنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.