به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه در دیدار مسئولان قضایی استان کرمان با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان افزود: همچنین در مدت یاد شده میزان پرونده های موجود از 130 هزار پرونده به 93 هزار پرونده کاهش یافته که در نوع خود در کشور کم نظیر است.
به گفته موحد کاهش متوسط زمان رسیدگی پرونده های قضایی در استان کرمان از 118 روز به 88 روز نقش بسیار موثری در جلوگیری از اطاله دادرسی داشته است.
رئیس کل دادگستری کل استان کرمان با اشاره به توسعه تشکیلات قضایی پس از انقلاب اسلامی افزود: قبل از انقلاب هشت حوزه قضایی در استان کرمان داشتیم که در حال حاضر 31 واحد قضایی مشغول خدمت رسانی در سراسر استان کرمان هستند که از دلایل افزایش پرونده ها در استان بشمار می رود.
وی با بیان اینکه عدالت قضایی در دسترس همه مردم استان کرمان قرار دارد، تصریح کرد: 334 قاضی در کرمان پاسخگوی مراجعان به دستگاه قضا هستند که قبل از انقلاب این تعداد 49 نفر بود.
موحد ادامه داد: در کنار واحدهای قضایی، 339 شورای حل اختلاف در استان فعالیت دارند که 148 هزار پرونده در این مراکز مختومه شده و در مجموع پرونده های مختومه در سال 96 بالغ بر 700 هزار پرونده بوده است.
وی با اشاره به رشد 42 درصدی رسیدگی پرونده در شوراهای حل اختلاف استان گفت: جوامع سنتی پایبندی به صلح و سازش بیشتری دارند و شهرستان های فهرج، نرماشیر، ارزوئیه و رفسنجان در این زمینه آمار بیشتری دارند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: طی سالهای اخیر 24 هزار مترمربع به زیر ساخت ها و فضای اداری قضایی استان افزوده شده و راه اندازی مجتمع ویژه دادگاه خانواده، مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم موادمخدر، سرقت و جرائم اقتصادی به زودی در کرمان راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: 80 مورد محاکمه الکترونیکی در استان برگزار شده که موجب بالا رفتن سرعت کار، کاهش هزینه و مخاطرات شده است و هر هفته مسئولان با مددجویان ارتباط تصویری برقرار و به مشکلات آنها رسیدگی می شود.
موحد با اشاره به اقدامات مناسب در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان های استان افزود: 2 هزار و 90 نفر از عفو در سال گذشته استفاده کرده اند و با مداخله مسئولان زندان ها و خیراندیشان تعداد 28 نفر از اجرای حکم قصاص رهایی پیدا کرده اند.
وی بدون اشاره به آمار خاصی اظهار داشت: 62 درصد جرائم زندانیان استان کرمان مواد مخدر، 22 درصد سرقت و 16 درصد مابقی جرائم را تشکیل می دهند که نقش اقتصادی در انجام جرائم قابل توجه است.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.