به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با عبدالله آقاعلیخانی بازرس کل استان قزوین افزود: سازمان بازرسی چشم بیدار انقلاب، رهبر و ملت به شمار می رود و جایگاه مقدسی دارد و ضروری است از ظرفیت‌های آن در برخورد با مفاسد بیش از پیش استفاده شود.
وی با اشاره به لزوم توجه هرچه بیشتر بر مقابله با مفاسد توسط دستگاه ها و سازمان های نظارتی همچون بازرسی، اظهار کرد: مفاسدی نظیر موضوع زمین خواری در هفت‌سنگان، در استان‌های دیگر نیز مشاهده می‌شود اما این مفاسد در قزوین سازمان یافته شده و عده ای دست به دست هم می دهند تا به چپاول بیت المال بپردازند که باید با آنان برخورد کرد.
امام جمعه قزوین خطاب به بازرس کل استان گفت: در میدان حساسی وارد شده‌اید اما بنده با جدیت از شما حمایت و پشتیبانی می‌کنم تا در مقابل مفسدان بایستید و باید بدانیم که نگاه دینی نیز از برخورد کنندگان با مفسدان حمایت می کند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه در حیطه کاری بازرسی، امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر عملی را مشاهده می‌کنیم، یادآور شد: خداوند تاکید می‌کند هر کس این 2 را که خُلق و یا خَلق خداوند هستند را حمایت کند، عزت پیدا می‌کند و هر کسی آن‌ها را خوار بشمارد، به ذلت کشیده می‌شود.
امام جمعه قزوین همچنین گفت: امام حسن عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم عزتمندی حق را نادیده نگرفت مگر آنکه ذلیل شد و هیچ آدم ضعیفی حق را دنبال نکرد مگر آنکه عزت پیدا کرد و این ها بخشی از منابع دینی هستند که پشتیبان مذهبی ما در مبارزه با مفاسد محسوب می‌شوند.
سازمان بازرسی وظیفه نظارت بر حسن جریان کار در امور سازمان های اداری و اجرای صحیح قوانین در آنها را به عهده دارد.
براساس اصل 174 قانون اساسی بر اساس حق نظارت قوه قضائیه نسبت به حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری سازمانی به نام سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر رئیس قوه قضائیه تشکیل می شود. 3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.