به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز شنبه در آئین بازگشایی مدارس در جمع دانش آموزان ایلامی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی همه نسل های بعد از انقلاب از همان کودکی با فرهنگ غنی و انسان ساز عاشورا بزرگ و عجین شده اند.
وی افزود: همین فرهنگ ارزشی عاشورا هنجارهای مقدسی چون ایثار، فداکاری، شهادت طلبی و مقاومت را در جامعه نهادینه کرد و به برکت همین شاخص ها نظام جمهوری اسلامی در برابر خطرات و هجمه های دشمنان مصون مانده است.
لطفی یادآور شد: باید اصل و هدف پیام عاشورا و عظمت این قیام خونین و تاریخی برای دانش آموزان توسط اولیای مدارس به روشنی بازگو شود تا این دانش آموزان آینده ساز ضمن آشنایی با حرکت تاریخی امام حسین (ع) در زنده نگاه داشتن و پاسداشت آن بیشتر اهتمام ورزند.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت 2 مقوله اساسی و جدایی ناپذیر از هم هستند، گفت: پایه و اساس رسالت همه انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) تربیت و تعلیم امت های مختلف و ساختن جامعه ای پویا و بالنده در پرتو تعالیم الهی بوده است.
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام آموزش و پرورش بر اساس مبانی اسلامی متحول شد، اظهار کرد: این تحول نظام آموزشی بر اساس گفتمان های الهی گونه امام و رهبری شکل گرفت.
حجت الاسلام لطفی افزود: جوامع غربی به خاطر دوری از تعالیم الهی و روح معنویت دچار انحطاط و زوال شده اند و خانواده در این جوامع معنا و کارکرد خود را از دست داده است، بنابراین برای جلوگیری از خطرات مخرب و جبران ناپذیر آن باید مواظب تاثیرپذیری جوانان و نوجوانان خود از برنامه های منحط و مبتذل غربی باشیم.

**
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز گفت: در سند بنیادین تحول آموزشی 6 شاخص تربیتی به عنوان محور در نظر گرفته شده که در این سند برخلاف سال های گذشته که تعلیم مهمتر از تربیت بود اما اکنون تربیت دانش آموزان بیشتر از تعلیم و آموزش درسی آنها مد نظر است.
علی بیرانوند افزود: امروزه تربیت نسل نوجوان و نونهال بر اساس آموزه های دینی به ویژه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر رسالت اصلی آموزش و پرورش است تا جامعه در زمان مدیریت این دانش آموزان دچار مشکل نشود.
وی تاکید کرد: استان ایلام دارای دانش آموزان مستعد و توانمندی در زمینه های علمی، فرهنگی، ورزشی، ادبی، دینی، ... است که البته رشد و تعالی دانش آموزان مستعد و توانمند با همکاری و همراهی دستگاه ها و نهادهای مخلتف و به ویژه والدین بچه ها امکان پذیر است.
به گزارش ایرنا، آئین بازگشایی مدارس در استان ایلام با حضور معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی و والدین دانش اموزان در دبیرستان دخترانه علامه حلی برگزار شد.
در این آئین همزمان زنگ بازگشایی مدارس، زنگ مقاومت به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و زنگ هفته امر به معروف و نهی از منکر به صدا درآمد.
اولین روز از سال تحصیلی سال 1396 با حضور 100 هزار دانش آموز و 11 هزار معلم در یک هزار و 300 واحد آموزشی در سراسر استان ایلام آغاز شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.