به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران نماز سیاسی-دینی نماز جمعه است که نزدیک به 4 دهه مردم انقلابی کشورمان به اقامه آن مبادرت می کنند.
وی افزود:اقامه باشکوه نماز جمعه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و فتنه های بعد از انقلاب همواره خاری در چشم دشمنان اتقلاب اسلامی بوده است.
حجت الاسلام غبیشاوی ادامه داد: در زمان طاغوت هیچ خطیب جمعه ای وجود نداشت چرا که خطیبان نماز جمعه حاضر به تعریف و تمجید از رژیم طاغوت نبودند.
وی با اشاره به وجود 44 مصلای نماز جمعه در سراسر استان خوزستان خاطرنشان کرد: اسلام دین کاملی است و برنامه های زیبایی در این دین از جمله نماز جمعه وجود دارد.
امام جمعه بندرماهشهر اضافه کرد: در سطح شهرستان نیز ما از 4 مصلای نماز جمعه بهره مند هستیم که هر هفته به اقامه باشکوه نماز جمعه می پردازند و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم نقط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را پررنگ تر کنیم.
حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه به تشریح برنامه های سالروز گرامیداشت اولین اقامه نماز جمعه در نماز جمعه این هفته پرداخت و گفت: تقدیر از ائمه جمعه شهرستان در سال های متمادی، تقدیر از اعضای ستاد نماز جمعه، تقدیر از مساجد فعال در برگزاری نماز جمعه و سازمان دهی نمازگزاران، برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای نماز جمعه با تخفیف ویژه ، برگزاری مسابقه کتبی و برپایی ایستگاه های صلواتی در مصلا از جمله برنامه های گرامیداشت این روز است.
وی در پایان ماهیت نهاد نماز جمعه و امام جمعه را توسعه فعالیت های فرهنگی برشمرد و گفت: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان که وظیفه سیاست گذاری مسائل فرهنگی را برعهده دارد، سامان دهی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که ستاد نسبتا فعالی است، برگزاری شورای جلسات قرآنی فعال و مدیریت مجمع امور خیریه که متشکل از 15 موسسه خیریه است و همکاری با آموزش و پرورش از مهم ترین فعالیت های فرهنگی نهاد نماز جمعه در هر شهرستان است که امیدواریم خدمات بیشتری در عرصه فرهنگی ارائه کنیم و رضایت مندی مردم را به دنبال داشته باشد.
9858/6064
خبرنگار: آمنه محتشمی** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.