حبیب اله طاهرخانی روز سه شنبه در آیین افتتاح قطار برقی شهرجدید هشتگرد که با حضور رییس جمهوری انجام شد، گفت: عملیات  تکمیل این پروژه در طول ۹ ماه گذشته بدون وقفه انجام شد.

وی بیان داشت : از ۲۶ کیلومتر طول خط ریلی کرج - شهرجدید هشتگرد  حدود چهارکیلومتر و ۸۰۰ متر آن زیر سطحی و مابقی روسطحی  است.

وی ادامه داد : این پروژه  ملی ظرفیت جابه جایی ۲۵۰ هزار مسافر  را در روز دارد.

وی بابیان اینکه شهرداری تهران در تامین ناوگان  حمل و نقل ریلی در مضیقه است  گفت : از دولت انتظار می رود در این زمینه اهتمام بورزد و کمک کند.

 مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران اظهار داشت: ایستگاه متروی شهرجدیدهشتگرد حدود ۲۲هزار متر مربع وسعت دارد و کارکرد منطقه ای داشته  که نه تنها به شهرجدید هشتگرد بلکه به ۴۰۰ هزار نفر جمعیت پیرامونی خدمات دهی خواهد کرد.

طاهرخانی همچنین با اشاره به خدمات موجود در محوطه ایستگاه مترو شهرجدیدهشتگرد اظهار داشت: پیش‌بینی لازم مرتبط با سیستم حمل و نقل ریلی تعبیه شده و ۲ توقفگاه اتوبوس و سواری ون و همچنین پارکینگ با ظرفیت یک هزار دستگاه خودرو  سواری در این مجموعه احداث شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای مهم  قطار برقی شهر جدید هشتگرد،  گفت: کمک به تعادل بخشی بازار مسکن تهران با پیش بینی ظرفیت جذب ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرجدید هشتگرد و کنترل و کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت  از جمله این مزایا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.