به گزارش ایرنا، آخوندی در این سفر از طرح های در حال اجرای بازآفرینی شهری در ناحیه منفصل شهری نایسر، حسن آباد، ننله و محلات فرجه، تقتقان و آغه زمان در شهر سنندج بازدید می کند.
شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان و بازدید از پروژه چهار بانده کردن جاده گردنه صلوات آباد و همچنین خط آهن همدان - سنندج از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان است.
وزیر راه و شهرسازی مرداد 96 هم برای آغاز عملیات اجرایی پنج قطعه کریدور شماره 10 کشور (شمال - جنوب) و بهره برداری از 10 کیلومتر این کریدور به کردستان سفر کرده بود.
در سفر آخوندی باقی مانده عملیات اجرایی کریدور شماره 10 کشور (شمال-جنوب) شامل 75 کیلومتر با 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده آغاز شد.
این طرح ها در محورهای کامیاران - سنندج، سنندج - دیواندره، دیواندره - سقز و سقز- بوکان بوده که شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور عهده دار اجرای این طرح ها است.
بازدید از سه قطعه گردنه صلوات آباد (بزرگراه سنندج به همدان) از دیگر برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان بود که این سه قطعه به طول 21 کیلومتر با 310 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در سفر گذشته وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شده بود.
همچنین در این سفر 10 کیلومتر از قطعه پنج سنندج - دیواندره به بهره برداری رسید که بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور است و برای اجرای آن 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
آخوندی ضمن بازدید از سایر قطعات درحال احداث کریدور شمال - جنوب از مراحل ساخت فرودگاه سقز نیز بازدید کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات آن قرار گرفته و نسبت به حل آن برنامه ریزی شود.
حضور در شورای هماهنگی مسکن، حمل و نقل کردستان از دیگر برنامه های سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان بود.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و 850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.