معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: 3 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری  طی دو سال آینده با تامین اعتبار30 هزار میلیارد ریال نوسازی می‌شوند .

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، عبدالهاشم حسن‌نیا روز شنبه در بازدید از محورهای ارتباطی شهرستان سبزوار عنوان کرد:  در مجموع حدود 9 هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در کشور وجود دارد که میانگین عمر  بیشتر ماشین آلات بالای  ۲۵ و 30 سال و فرسوده است.

وی ادامه داد: طی پنج سال گذشته نیز دو هزار دستگاه از ماشین آلات فرسوده  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نوسازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای نگهداری راه‌های کشور سالانه  ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که برای امسال  ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن تامین می‌شود.

وی گفت: ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزاد راه در مناطق مختلف کشور وجود دارد و  ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد چنانکه حجم تردد روزانه در جاده‌ها  هشت میلیون  خودرو که سهم  وسایل نقلیه سنگین ۲۰۰ هزار دستگاه است.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بازدید از جاده مزینان به شهرستان داورزن نیز گفت: اولویت اول تعریض جاده داورزن به مزینان خواهد بود که عملیات نیمه‌کاره آن باید تا شروع فصل سرما به پایان برسد.

حسن‌نیا با بیان اینکه زیرگذر داورزن به مزینان نیز در دستورکار قرار خواهد گرفت افزود: این زیرگذر نیازمند تامین اعتبار است که پیگیری می‌شود.

فرماندار داورزن نیز در ادامه بر استقرار سریع راهداری در داورزن تاکید کرد؛ حسین اسدالهی گفت: نیاز مهم شهرستان، حداقل نمایندگی راهداری در منطقه است که مکان آن نیز توسط شورای اسلامی شهر داورزن تامین و آماده تحویل به راهداری است.

رئیس شورای شهرستان نیز گفت: زیرگذر و تعریض جاده داورزن به مزینان پل ارتباطی چندین روستا  برای رسیدن به جاده اصلی و مرکز شهرستان است که نیازمند حمایت مسئولان است.

سیدمهدی موسوی با بیان اینکه داورزن مسافت زیادی از  دو مسیر رفت و برگشت تهران مشهد را در خود دارد، افزود: در حوادث اخیر سیل در شهرستان هیچ گونه ماشین آلات راهداری وجود نداشت تا از بسته شدن راه جلوگیری شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به همراه  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در  قالب سفری یک روزه از جاده‌ها و طرح‌های مواصلاتی شهرستان سبزوار بازدید می‌کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.