حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز یکشنبه در آئین معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه امنیت برای جامعه حکم اکسیژن را دارد، افزود: در سایه امنیت است که آرامش و راحتی ایجاد می شود و شاهد رشد و پیشرفت در تمام زمینه ها خواهیم بود. اگر امروز می بینیم که کارگر کار خودش را می کند، دانشجو به دانشجویی و صنعتگر به صنعت مشغول است در سایه امنیت است.

وی با بیان اینکه اگر امنیت نباشد، هیچ  چیز محقق نمی شود ، گفت: امنیت و ایمان لازمه یکدیگر  هستند؛  بدین معنی که  اگر امنیت  باشد اما ایمان نباشد تنها زندگی مادی انسان تامین می شود. این در حالی است که انسان ها تنها برای این دنیا نیستند و امنیت پس از مرگشان نیز باید تامین شود.

وی اضافه کرد: گاهی در داخل حوادثی رخ می دهد که می بینیم ناامنی چه اثرات ناگواری و شرایط سختی را ایجاد می کند.

 منتظری با اشاره به توطئه های دشمنان عنوان کرد: ٤٠ سال است که از هر طریقی به دنبال ضربه زدن به نظام و کشور هستند، از تمام راه ها وارد و از تمام توان خود استفاده کردند که ٢ سرمایه ایمان و امنیت را از مردم بگیرند، چرا که ملتی که ایمان نداشته باشد دست بسته در برابر خواسته های دشمنان تسلیم می شود و ملتی  که امنیت نداشته باشد، هیچ چیزی ندارد.

دادستان کل کشور عنوان کرد: دشمن در تلاش است تا با ایجاد ناامنی در جامعه مانع هرگونه پیشرفتی بشود.

منتظری گفت: اگر به حوادث منطقه به ویژه در افغانستان ، پاکستان، یمن ، بحرین، عراق، سوریه و لبنان و شمال آفریقا نگاهی بیندازیم تمام اینها حساب شده، هستند چرا که دشمن در این منطقه سرمایه گذاری کرده و این همه جرم و جنایت به راه می اندازد. دشمنان هر آنچه که در توان داشتند را در هشت سال دفاع مقدس به کار بستند تا نظام اسلامی  را به زمین بزنند، اما نتوانستند و پس از آن  نیز از هر ضربه ای استفاده کردند.

وی بیان داشت : آیا راه علاج تسلیم شدن است؟ آیا راه به مذاکره ختم می شود؟ آیا باید دست بسته در برابر آنها  تعظیم کرد؟

منتظری ادامه داد: ملتی که ٤٠ سال رشادت و مقاومت از خود نشان داده بعید به نظر می رسد که اینگونه رفتار کند.

دادستان کل کشور گفت: دشمنان گول خوردند ،فکر می کنند که با این فشارها می توانند به ما آسیب بزنند هر چند برای مردم ایجاد مزاحمت است .

وی افزود:  برای مقابله با این اقدام دشمن باید چاره جویی کرد  و راه حل اول این است که تدبیر و برنامه ریزی حساب شده داشت، البته در این میان بایستی اصول و خطوط قرمز نیز رعایت شود، یک مدیر خوب مدیری است که برنامه ریزی خوب داشته باشد و از هرگونه خرابکاری و زیاده روی به دور باشد.

وی گفت: اگر در این راه بخواهیم  برخواسته های دشمنان پیروز شویم اولین راهش این است که استراتژی و برنامه مدون داشته باشیم.

منتظری افزود: سیاست های کلی توسط عده ای کارشناس تعیین می شوند، رهبری تایید می کنند و به عنوان سیاست های کلی ابلاغ می شود که در این میان مجلس باید در چارچوب قانون به مجریان ابلاغ نماید و این تنها راه نجات کشور است.

وی با بیان اینکه با شعار دادن و حرف زدن چیزی حل نمی شود، گفت: در حوزه اقتصاد چند سال است که مقام معظم  رهبری مساله اقتصاد را مطرح و اقتصاد مقاومتی که کارشناسان زیادی برای مدت طولانی بر روی آن کار کردند را عنوان کرده است.

منتظری افزود: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که فریاد می زنند که تنها راه نجات اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است، یعنی مجریان در اجرای این سیاست اقدام کنند،دولت قرارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد  کرد و معاون اول رییس جمهوری ، رییس این قرارگاه شد و  با این وضع باید کمتر شاهد مشکلات اقتصادی باشیم، اما یک جای کار می لنگد.

وی ادامه داد: باید تمام مجموعه ها به صورت سازگار پای کار بیایند تا با کار و تلاش بتوان مشکلات را برطرف کرد، ملت نیز نشان داده که همواره پای کار بوده است.

منتظری با بیان اینکه مردم می توانند هر گره ناگشاده ای را بگشایند عنوان کرد: مشکلاتی داریم که رفع آن ها با اقتصاد مقاومتی و کشاندن مردم به صحنه حل می شود، تاکید مقام معظم رهبری هم همواره بر سپردن اقتصاد به مردم بوده البته دولت نیز در این میان نقش نظارتی و مدیریتی اش را داشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس قانونگذاری و ریل گذاری کند اما موتور اصلی و محرک در مسیر اقتصاد بایستی مردم باشند که در این رابطه ضعیف عمل کردیم.

منتظری  با اشاره به سپردن صنایع به بخش خصوصی و پشت پرده های آن و خسارت هایی که ایجاد کرد، گفت: هر جا که از مسیر حق، قرآن و دین پا را فراتر گذاشتیم ،ضرر کردیم.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف دادستان ها گفت: یکی از مهمترین مسوولیت ها بحث حقوق عامه است، بایستی دادستان ها به نقطه نقطه شهرها اشراف و از حقوق مردم دفاع نمایندًو آن را جدی بگیرند.

منتظری با بیان اینکه خواسته مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و بنده نیز به عنوان دادستان کل  کشور بر همین مساله است، افزود: در حوزه قضا دانشکده های حقوق بر روی مساله حقوق عامه کار چندانی نکردند که باید این خلا برطرف و نیاز است که مجلس نیز به کمک بیاید.

وی گفت: دشمن هزینه می کند و توسط عوامل نفوذی پول خرج می کند، منبع این پول ها نیز مشخص است، از یک سری شیوخ عرب و کسانی که پول بیت المال را خرج تا به اسلام آسیب بزنند، در چین شرایطی دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی تا آنجا که ممکن است مردم را در رابطه با توطئه های دشمنان در جریان بگذارند.

دادستان کل کشور با اشاره به اغتشاشات آبان و کشف تعداد زیادی اسلحه شکاری و غیر شکاری از اغتشاشگران اظهار داشت:  در این حوادث بیشترین آسیب به نیروی انتظامی وارد شد، میدان جنگ بود،  تعدادی زخمی، شهید و معلول دادیم آیا اینها حساب نیست، چهار نفر اغتشاشگر که اسلحه به دست گرفتند کشته سازی می کنند.

وی ادامه داد: شبکه های مجازی و یک عده در کشور انواع تبلیغات را انجام می دهند، در این میان مسوولان امنیتی  توده مردم را با این توطئه ها آشنا کنند، در این صورت خود مردم جلوی این اغتشاشگران را خواهند گرفت.

منتظری با بیان اینکه همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند، اعتراض حق مردم است، خاطر نشان کرد: درحالی که اغتشاشگران به دنبال سوءاستفاده بودند اما مردم خط خود را از آنها جدا کردند، هر زمان ممکن است که این عناصر خود فروخته چهار تا ترقه بیندازند مردم باید آگاه باشند که هستند.

وی  با بیان اینکه دادستان ها باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا امنیت مردم خدشه دار نشود، گفت: مردم به همراه دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی اجازه نفس کشیدن را به این افراد نمی دهند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به استان البرز اشاره کرد و افزود: یکی از مسایلی که دادستان و قضات در این استان و تمام استان های کشور باید دقت کنند، تکریم ارباب رجوع است، سرکشی و امنیت مستمر بر زندان ها، تلاش برای باز اجتماعی کردن زندانیان نیز از جمله وظایف آنها است.

منتظری گفت: البته انتظار ما از دستگاه های اجرایی نیز این است که برای مسایلی از جمله باز اجتماعی کردن زندانیان تعامل و همکاری داشته باشند.

وی مبارزه با فساد را از دیگر اولویت ها عنوان  کرد و بیان داشت : مبارزه با فساد امری فراشمول است که نمی توان تنها از دستگاه قضایی انتظار داشت.

منتظری  گفت: کاهش آمار زندانیان و استفاده از مجازات های جایگزین که مورد تاکید قوه قضاییه است از مواردی است که مورد تاکید قوه قضاییه است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا آمار زندانیان بالا نرود، افزود: اغتشاشگران و از بین برندگان امنیت  مشمول این موضوع نیستند و آنان  باید در زندان باشند، اما اگر نگاهی بیندازیم بخش عمده ای از جمعیت زندانیان را می توان برایشان طور دیگری مقدر کرد.
منتظری در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد  و گفت: باید تلاش کنیم تا چرخ تولید این واحدها بچرخد ، در برخی از استان ها شاهد تعطیل و یا نیمه تعطیل شدن کارخانجات هستیم که در این شرایط موظف هستیم تا در کنار دولت و مقام های اقتصادی به این بخش کمک کنیم.

 در این آیین از خدمات پنج ساله حاجی رضا شاکرمی تجلیل و حسن مددی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب کرج معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.