حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به وضعیت امروز جامعه بیش از پیش به پژوهش های علمی در راستای پیشرفت کشور نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه مباحث علمی عامل ترقی و رشد کشور است، ادامه داد: مساله دانش و پژوهش از مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و دین اسلام به علم و پژوهش توجه بسیار زیادی کرده است زیرا توجه به این امر عامل توسعه در جامعه به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: یک ساعت تامل یک فرد از ٧٠ سال عبادت برتر است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم با قسم خوردن به قلم به اهمیت و جایگاه ویژه تفکر و تدبر در مسائل علمی اشاره مستقیم دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: پژوهشگران باید کارهای خود را برای رضای خداوند متعال و توسعه کشور انجام دهند زیرا در این صورت است که ثواب اعمال فرد چند برابر می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت: پژوهش زیربنای توسعه هر کشوری است و تمام کشورهای توسعه یافته از نتایج پژوهشهای انجام شده برای توسعه استفاده می‌کنند.
بهنام شهدی ادامه داد: به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش، ٣٠ واحد سود را می‌توان از این حوزه بهره‌برداری کرد.
وی بیان کرد: بازیگران اصلی اقتصاد در دنیا که تمام معادلات را برهم زده‌اند، همین پژوهشگران هستند.
وی با اشاره به لزوم توسعه روابط بین صنعت و دانشگاه اظهار داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه از حلقه‌های گمشده جامعه امروزی است که باید مورد توجه ویژه مسوولان و دانشگاهیان قرار گیرد.
در پایان این جشنواره از ٣۵ پژوهشگر، دانشجو و فناور برتر دانشگاه‌های استان در حوزه‌های مختلف با اهدای لوحی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.