آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در دیدار با سیدمحمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: بنده در فضاهای مختلف اجتماعی حضور دارم و با مشاهده مردم در مراکز مذهبی و مناسبت‌های دینی شاهد اجتماعات بزرگ و حضور پررنگ دینی مردم و جوانان هستم.

وی با بیان اینکه در مسایل معنوی نیز ما ضعیف‌تر نشده‌ایم، بلکه روز به روز در حال گسترش این فضا هستیم، خاطرنشان کرد: البته این حرف درستی است که باید بیشتر از این فضا رشد می‌کردیم که این موضوع دیگری است که باید با برنامه‌ریزی و انجام کارهای پژوهشی مورد بررسی قرار بگیرد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به فضای انتخابات پیش رو، تصریح کرد: در جلسه آینده به واسطه در پیش بودن انتخابات سال جاری مناسب است رصد فرهنگ انتخاباتی مورد توجه قرار گیرد و کاری کنیم که در استان قزوین فرهنگ انتخاباتی، شاخص‌تر و جدی‌تر از استان‌های دیگر دیده شود.

امام جمعه قزوین در خصوص سرمایه‌های اجتماعی نیز اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد شاهدیم که حفظ سرمایه‌های ما به دست افراد خائن و منفعت طلب افتاده که آسیب‌های بسیاری را نیز به حوزه فرهنگ و سرمایه‌های اجتماعی ما وارد می‌آورند که باید توجه کنیم تا برای هدایت مردم به دین بیش از اینکه زبان ما تاثیرگذار باشد، عمل و رفتار ما موثر باشد.

وی تصریح کرد: اگر افراد و متصدیان فرهنگی و اجتماعی، شایستگی لازم برای مدیریت این حوزه را نداشته باشند سرمایه‌های اجتماعی به نابودی کشیده خواهد شد و از این رو همه نهادهای متولی باید کار علمی را در کنار مبانی اعتقادی داشته باشند زیرا اعتقاد عمیق قلبی و ایمانی در این مسیر می‌تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌ها را نمی‌توان به هر شخصی سپرد چرا که این افراد گاها خائن نیستند و قصد نابودی امانت‌های الهی را نیز نداشته اما شایستگی اداره این حوزه را ندارند، گفت: دسته دیگر اما دانسته و با آگاهی در این مسیر قدم برمی‌دارند و به سرمایه‌ها خیانت کرده و به دنبال منافع خود هستند که هر دو دسته نابودکننده این سرمایه‌ها خواهند شد، زیرا شایسته این کار نیستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآور شد: زمانی که ما صحبت از سرمایه اجتماعی می‌کنیم برای اینکه قدر جامعه خود و داشته‌های خودمان را بدانیم باید توجه کنیم که دارایی‌های ما در جهان و حتی جهان اسلام ما را منحصر به فرد کرده زیرا اهل دین پیامبر اسلام (ص) و اهل ولایت و اهل بیت (ع) هستیم و تحت تربیت و تاثیر قرآن کریم و نهج البلاغه امیرمومنان (ع) و بحث ظهور قرار داریم، سرمایه‌های عظیم معنوی که حتی مسلمانان کل جهان نیز از این موارد بهره‌مند نیستند و این موارد اختصاصی و در انحصار جامعه ما است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.