محرمعلی الهویی روزشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را تقویت سطح علمی، مهارت ها و شایستگی های معلمان ذکر کرد و اظهارداشت: دراین طرح  نیازهای اصلی معلمان  شناسایی شده و با استفاده از روش های گفت و شنود از تجربه معلمان استفاده می شود.
در این طرح اختیار به دست مدیران سپرده خواهد شد تا آموزش هایی که برگزار می شود، متناسب با دانش، نگرش، مهارت های لازم به منظور رفع نیازهای واقعی معلمان باشد.
الهویی عنوان کرد: محور تمام نیازها در پیش بینی فرصت ها و موقعیت های لازم برای توسعه حرفه ای آموزگاران باید خود معلمان باشند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه  این طرح جایگزین دوره ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی شده است، یادآورشد: تمام تلاش ما بر این است تا فرصت های یاد دهی، یادگیری و هزینه ای به صورت هدفمند باشد و پاسخگوی نیازها باشد.
وی افزود: مشارکت فعال و مداوم معلمان در همه مراحل توانمندسازی که شامل تبیین نیازها، اولویت بندی و برنامه ریزی می شود باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
الهویی بیان داشت: برنامه کارآمد با هدف رشد تخصصی و مهارت حرفه ای معلمان و تقویت هویت مدرسه و بهبود جایگاه آن در رشد حرفه ای و توانمندسازی معلمان در سال تحصیلی جاری به صورت آزمایشی در ۴۰ مدرسه اجرا می شود.
وی اضافه کرد: معلمان نیاز به آموزش دارند و نوع آموزشی که در طرح کارآمد اجرا می شود راهبردی و در راستای عملکرد تامین نیازهای آموزشی مدرسه است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که نیمی از آن در مدارس ابتدایی تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.