این موافقت در پی دیدار مدیر کل آموزش و پرورش البرز با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای استان حاصل شد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این دیدار نیازهای  و کمبودهای آموزش و پرورش این استان به صورت مکتوب ارائه شد.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش البرز برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت به زیرساخت های مناسب نیاز دارد، یادآور شد: میانگین تراکم دانش آموزی در مدارس البرز از میانگین کشوری هم بالاتر است که این مهم نیاز به توجه دارد.

وی بیان داشت: البرز با کمبود مدرسه مواجهه است و از نظر سرانه فضای آموزشی در آخرین ردیف استان های محروم و مرزی کشور قرار دارد.

 رشد سالانه جمعیت دانش آموزی در البرز به دلیل مهاجرت بسیار بالاست به گونه ای که پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید شاهد افزایش ۱۵ هزار نفری دانش آموزی در مدارس این استان باشیم.

قاسمی ادامه داد: در این دیدار، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با افزایش ۲۵ درصدی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش البرز  که رقمی حدود دویست میلیارد ریال می شود، موافقت کرد.

وی گفت: به دنبال احداث یک سالن ورزشی در شهرستان طالقان هستیم که برای این پروژه هم اعتباری به میزان ۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با تخصیص اعتبار برای تامین و تجهیز  سیستم های سرمایشی وگرمایشی مدارس استان قول مساعد داد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.