به گزارش ایرنا، رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز روز پنجشنبه درآیین برگزاری این مسابقات در سالن اجتماعات دبیرستان فرقانی ،گفت: دراین دوره از مسابقات یک هزارو 540 دانش آموز دختر و پسر و همچنین فرهنگیان در مرحله استانی شرکت کردند.
عیسی بابالو اظهارداشت: 62 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز البرزمشارکت کردند.
وی یادآورشد: دانش آموزان دختر در 12 رشته حفظ قرائت ، ترتیل، حفظ ویژه ، تفسیر قرآن ، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه ، احکام، انشاء نماز ، صحیح خوانی نماز ، رشته های پژوهشی و آزمون کتبی رقابت کردند.
بابالو خاطرنشان کرد: داوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز را در بخش دانش آموزان پسر 48 نفر و دانش آموزان پسر را 36 نفر بر عهده دارند.
وی ادامه داد: نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز راه می یابند.
بابالو اضافه کرد: مرحله استانی این دوره ازمسابقات به مدت یک هفته در استان البرز برگزار شد.
وی با بیان اینکه فرهنگیان در 11 رشته در مرحله استانی مسابقات قرآن ، عترت و نماز به رقابت پرداختند، عنوان کرد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نمازدر بین فعالان عرصه تعلیم و تربیت عملیاتی شده است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز گفت: میزبانی مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز برعهده این ناحیه است که تلاش شد فضای مسابقات از نظم، ایمنی و آرامش لازم برای شرکت کنندگان برخوردارباشد.
مظفرعنایتی اظهارداشت: برگزاری این مسابقات نقش موثری در گرایش و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان علاقمند به علوم و فعالیت های قرآنی خواهد داشت.
وی یادآورشد: محفل انس با قرآن و نمایشگاه کتاب با موضوع قرآن از جمله محورهایی است که در مدارس مورد توجه قرار می گیرد تا دانش آموزان با کلام وحی شناخت بیشتری پیدا کنند.
دراین آیین از داوران سی و هفتمین دوره مسابقات فرآن ، عترت و نماز دراستان البرز با اهدا لوح تقدیر شد.
سال گذشته 74 دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم و 2 معلم البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن،عترت و نماز راه یافتند و حائز هشت رتبه کشوری شدند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار و 500 فرهنگی دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.