محمد دلاوریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در البرز هم اکنون شاهد تغییر کاربری برخی از فضاهای آموزشی حتی آبدارخانه ها به کلاس درس هستیم.
وی با اشاره به اینکه به علت مهاجرت پذیری، سالانه 12 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی البرز افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تامین نیازهای آموزشی البرز باید هر سال 400 کلاس درس جدید در این استان ساخته شود.
دلاوریان یادآورشد: حدود 50 درصد فضاهای آموزشی موجود در البرز نیاز به مقاوم سازی ، تخریب و بازسازی دارند و این در سالی است که یکی از دغدغه های اصلی ما را تامین زمین برای ساخت فضاهای آموزشی جدید در این استان تشکیل می دهد.
وی تصریح کرد: تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس البرز 40 نفر است در حالی که استاندارد تراکم دانش آموزی در کلاس های درس 24 نفر است.
دلاوریان ادامه داد: بیش از 50 درصد مدارس البرز نیز 2 نوبتی است یعنی 500 مدرسه این استان به صورت دو شیفت فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: ایجاد فضاهای جدید در مناطق کم برخوردار کرج نیز از دیگر محورهایی است که در آموزش و پرورش البرز باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در بودجه 98 ، اعتبارات دولتی خوبی برای ساخت کلاس درس در البرز در نظر گرفته شده اما به دلیل کمبود شدید فضای آموزشی در این استان نیاز به حمایت و مشارکت های مردمی داریم.
استان البرز با 460 هزار دانش آموز دارای ،یک هزارساختمان ساختمان آموزشی با بیش از 2 هزارکد مدرسه دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.