به گفته آنان از این شمار، 131 کلاس درس مربوط به بخش بام و صفی آباد و 142 کلاس در بخش مرکزی شهرستان اسفراین است.
رئیس اداره آموزش و پروش اسفراین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه 142 کلاس درسی که هنوز با بخاری نفتی چکه ای گرم می شود، مربوط به مناطق روستایی این منطقه است.
حسین ابراهیمی افزود: از مجموع 262 مدرسه فعال در شهر اسفراین و بخش مرکزی این شهرستان، 64 مدرسه در بخش مرکزی هنوز از سامانه گرمایشی غیراستاندارد استفاده می کنند.
رئیس اداره آموزش و پروش شهر صفی آباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 131 کلاس درس در این منطقه با بخاری نفتی چکه ای گرم می شود.
رمضانعلی قرقاشلو افزود: این بخش 65 باب مدرسه دارد که 42 باب آن با سامانه های گرمایشی نفت سوز گرم می شود.
وی با اشاره به مخاطرات استفاده از بخاری های نفتی چکه ای در مدارس گفت: به علت پایین بودن شمار دانش آموزان برخی مدارس روستایی، تجهیز آن به سامانه گرمایشی استاندارد مقرون به صرفه نیست.
قرقاشلو افزود: با وجود امکان استفاده از بخاری گازسوز در برخی مدارس روستایی، عدم تایید این نوع سامانه گرمایشی توسط آموزش و پرورش، مانع از به کارگیری آن شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پروش اسفراین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از 20 درصد از مدارس زیر پوشش این اداره به سامانه های گرمایشی استاندارد مجهز هستند.
سلیمان غفاری افزود: بقیه مدارس یا از بخاری گازسوز استفاده کرده و یا بخاری نفتی دارند که به علت تنگناهای مالی تاکنون استانداردسازی نشده اند.
وی با بیان اینکه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برای برچیدن بخاری های نفتی، تصمیم به خرید بخاری های استاندارد هرمتیک گرفته که تا پایان امسال شماری از مدارس شهرستان به این سامانه مجهز می شوند.
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان شمالی پنجشنبه گذشته ضرب الاجلی یکماهه برای برچیدن بخاری های غیراستاندارد نفتی از 1200 کلاس درس استان و جایگزینی آن با بخاری های استاندارد تعیین کرده بود.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین حدود 20 هزار دانش آموز دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.