سالار قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این تیم ها با سه رویکرد انتخاب صحیح مدیران ، آموزش و توانمندسازی آنها در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است.
وی بیان داشت: مدیران مدارس باید نگرش عمیقی نسبت به مدیریت تایید در حوزه کاری مدارس داشته باشند زیرا این بینش موجب رشد و شکوفایی همه جانبه و محور توسعه و تحول در نظام تعلیم و تربیت را در پی دارد.
وی خاطرنشان کرد: نگرش مدیریتی ، مدیران می بایست باعث رشد و شکوفایی همه جانبه و ارتقا آموزش و پرورش در کشور شود.
وی با اشاره به اینکه مدیریت تغییر زمانی نتیجه می دهد که مدیران ما تغییرات را در مدارس خود به صورت عینی مشاهده کنند، خاطرنشان کرد: نگرش مدیریت تغییر در مدارس جای خود را به مدیریت تایید دهد تا با برنامه ریزی دقیق مدیران و انتخاب شایسته مدیران شاهد تحول در نظام تعلیم و تربیت باشیم.
وی اضافه کرد: فعال شدن این تیم ها از انتخاب سلیقه ای در انتصاب مدیران مدارس جلوگیری می کند.
وی در ادامه از مدرسه محوری در سال جدید تحصیلی به عنوان یک برنامه اولویت دار و استراتژی در آموزش و پرورش البرز یاد کرد و یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مدیریت تغییر از وضع موجود به وضع مطلوب برشمرد.
وی تاکید کرد: تفویض اختیار و مدرسه محوری نیاز به این دارد که شایستگی مدیران مدارس تایید شود و آنان بتوانند به عنوان رهبران آموزشی و تربیتی در مدارس به فعالیت خود ادامه دهند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز در 2 هزار و 400 کد مدرسه دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.