تقی رضایی  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای این طرح ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرجدید هشتگرد و ۱۰ هزارو ۷۵۰ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان انجام خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز بیان داشت : در  طرح ملی مسکن  چند شیوه اتخاذ شده  تا براساس آن بتوانیم مشکلات موجود مردم را در حوزه مسکن حل کنیم.

یک شیوه اجاره ۹۹ ساله مسکن  است  که ساخت از طریق سازندگان ذیصلاح  ضمن ارائه زمین تسهیلات انجام می شود، شیوه دیگر استفاده از ظرفیت های بانکی بوده که البرز در این بخش  متراکم است.

وی توضیح داد : زمین های دولتی در البرز  با مشکل مواجه  بوده و عمده نگاه به صورت ارائه تسهیلات بانکی است و  این جا بخش خصوصی زمین را تامین و دولت تسهیلات را می دهد.

روش سوم ساخت مسکن ملی استفاده از ظرفیت پیشران ها است  که تفاهم نامه هایی با وزارتخانه های مربوطه انعقاد شده و ستاد اجرایی حضرت امام (ره )  زمین را  تامین می کند، دولت تسهیلات را ارائه کرده و مسکن به افراد واجد شرایط واگذار می کند.

در زمین هایی که با ارزش ریالی بالا است  بحث ساخت و ساز به صورت مشارکتی بوده که زمین از دولت و ساخت از شریک است که نحوه واگذاری اعلام خواهد شد.

همچنین روش چهارم پرداخت تسهیلات به بافت های فرسوده شهری است که در قالب این طرح انجام می شود.

تسهیلاتی که دولت در این طرح اختصاص می دهد از  طرق صندوق یکم بین ۸۰ میلیون تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان است ، نرخ تسهیلات در خارج  از بافت های فرسوده ۱۰ درصد و در بافت فرسوده ۶ درصد است. دوره بازپرداخت ۱۲ ساله  می باشد.

همچنین پرداخت تسهیلات از طریق صندوق دیگر در خارج از بافت های فرسوده وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی در توافق بانک و راه و شهرسازی  پیش بینی شده که  باز پرداخت آن ۱۲ ساله است

در بافت های فرسوده ۲ نوع وام  پیش بینی شده که یکی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان با ۹ درصد سود بانکی  و دیگری  ۵۰  تا ۶۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد است.

واجدان شرایط واگذاری مسکن ملی باید  متاهل و خانوار  دارای پنج سال سابقه سکونت در شهر محل ساخت مسکن ملی و  از بهمن ماه سال  ۵۷ تا کنون خود و افراد تحت تکفل از امکانات زمین و مسکن استفاده نکرده باشند .

همچنین این افراد از سال ۷۵ تا امروز مالکیت شخصی نداشته باشند.

در  طرح ۹۹ ساله هر مترمربع خانه ۲ میلیون تومان محاسبه شده که برای هر واحد ۱۰۰ متری حدود ۲۰۰ میلیون تومان می شود، بین  ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان این رقم تسهیلات است و مابقی آن را متقاضی تامین می کند که در کنار آن فرد متقاضی حدود ۳۰ درصد تسهیلات را باید آماده داشته باشد تا در صورت نیاز پرداخت کند.

رضایی گفت : در شهرهای  نظرآباد،  هشتگرد و اشتهارد  واحدهای مسکونی به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می دهیم  و در کرج زمین از سوی  دولت و سازنده مشارکت تامین می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.