ابوالقاسم سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در مرحله اول این طرح ثبت نام برای ۱۱ هزار و ۹ واحد در استان تا عصر روز گذشته تکمیل شد، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ واحد در تبریز و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید سهند و بقیه در سایر شهرهای استان ثبت نام شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود ۲۵ تا ۳۰ درصد از افراد ثبت نام کننده در مرحله اول این طرح پس از بررسی مدارک آن ها به علت نداشتن شرایط لازم و سبز نشدن فرم ج آن ها از لیست دریافت مسکن ملی حذف شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اراضی مسکن ملی در محدوده قانونی شهر قرار دارد، گفت: با توجه به محدودیت زمین در داخل محدوده شهرها به ویژه تبریز برای اجرای مراحل بعدی این طرح به دنبال شناسایی زمین های خالی در این محدوده و معرفی آن به وزارت راه و شهرسازی هستیم.

سلطانی، ادامه داد: آورده متقاضی در اجرای این طرح تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحد بوده و در زمان عقد قرارداد بخشی از آورده از متقاضیان اخذ می شود.

وی یادآوری کرد: متقاضیان شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر علاوه بر درخواست استفاده از ظرفیت این طرح در شهرهای خود می توانند از ظرفیت شهر جدید سهند نیز استفاده کنند.

سلطانی، داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون را از شرایط ثبت نام افراد در این طرح اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.