مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: طرح اقدام ملی مسکن به منظور ساخت واحد مسکونی برای افراد فاقد واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده‌است که سهم استان بوشهر با مجموعه شهر جدید عالیشهر ۲ هزار و ۴۹۰ واحد است.

فرزاد رستمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: متقاضیان می‌توانند از امروز به مدت سه روز با مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس https://tem.mrud.ir  برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت: برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن نیازی به مراجعه حضوری نیست و متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به سامانه نسبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کنند و وجود نقص در پرونده نیز از سوی سامانه مربوطه به متقاضی اعلام می‌شود.

وی گفت: این طرح شامل کسانی می‌شود که خود یا افراد تحت تکفل آنها از ۲۲ بهمن ۵۷  زمین یا تسهیلات یارانه‌ای از دولت دریافت نکرده باشند و از اول فروردین ۸۴ زمین یا منزل مسکونی نداشته‌است و پنج سال در شهر مورد نظر سکونت داشته باشند.

رستمی افزود: متقاضیان طرح ملی مسکن باید ۳۰ درصد آورده داشته و مابقی از طریق پرداخت تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۸ درصد تامین می‌شود.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌های متعددی با بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان منعقد شده‌است که احتمال دارد در بخش‌هایی سازنده‌ها این نهادها باشند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان بوشهر گفت: تلاش شده تا کاستی‌هایی که در مسکن مهر بود در طرح ملی مسکن وجود نداشته باشد از جمله این گام‌ها همین شیوه ثبت‌نام است که در آینده مسکن فاقد متقاضی نداشته باشیم، نیازمندی‌ها سنجیده شود و آورده متقاضی است که به‌عنوان پیش شرط در این طرح دیده شده‌است زیرا یکی از مشکلات مسکن مهر آورده متقاضیان بود که نتوانستیم به نتیجه برسیم.

وی یادآور شد: در زمان حاضر در بوشهر مسکن مهر فاقد متقاضی وجود ندارد و در برازجان هم مسکن مهر تعیین تکلیف شده‌است و تا پایان امسال پرونده‌های غیر حقوقی مسکن مهر استان به طور کامل بسته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: هدف در طرح ملی مسکن با توجه به آورده پیش‌بینی شده برای متقاضیان دهک‌های پایین جامعه است.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.