این مجموعه آموزشی در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان گشایش یافت.

فاز دوم این مدرسه استثنایی دارای امکاناتی از جمله سالن همایش، کلاس درس ، کارگاه مهارتی و کتابخانه است.

در مدرسه استثنایی زمردیان آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس ۱۶۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در پایه پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم  تحصیل می کنند.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس دراین آیین گفت: معلولان هدیه ای از سوی خدا هستند و کسانی که از آنها مراقبت و حمایت می کنند نیز سفیر خداوند هستند.

ولی اله احمدی خاطرنشان کرد: نگاه خیرین نیک اندیش در راه خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارزشمند است.

وی بیان داشت: خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه یک توفیق الهی است زیرا خیرازمیان کارهای خیربهترین و زیباترین کار را انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری ازفاز دوم این مدرسه شرایط  ادامه تحصیل برای دانش آموزان پایه متوسط دوم در مدرسه استثنایی زمردیان فراهم شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز نیز در این آیین گفت: برای خدمات رسانی آموزشی و تربیتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز به مشارکت خیرین مدرسه ساز داریم.

عباس کشاورز خاطرنشان کرد: مدارس استثنایی دارای شرایط خاص و با استانداردهای ویژه ای هستند که خوشبختانه در سال های اخیر مدارس ساخته شده شرایط لازم را برای دانش آموزان دارد.

وی یادآورشد: دانش آموزان با نییازهای ویژه در البرز نیاز به نگاه مهربان و دستان سخاوتمند خیرین دارند.

وی ادامه داد: در استان البرزحدود ۴ هزاردانش آموز با نیازهای ویژه در ۵۵ کد مدرسه تحت نظر ۵۵۰ فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز البرزنیز با اشاره به اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در حوزه های مختلف مثل کنکور و مسابقات ورزشی افنخارآفرین بوده اند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه ثابت کرده اند که نقص های ظاهری و جسمی محدودیت هست اما معلولیت واقعی نیست.

محمد رضا اسپرورین اظهارداشت: هم اکنون ۳ پروژه بزرگ در آموزش و پرورش استثنایی استان در دست احداث است که پروژه مجتمع آموزشی خیرساز دخترانه و پسرانه فاطمة‌الزهرا (س) در شهرستان نظرآباد به عنوان مجهزترین مدرسه استثنایی کشور با هدف ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه مهم ترین آن است.

وی یادآورشد: مدارس استثنایی تکه ای از بهشت هستند که خیرین نیک اندیش در این میدان خاضر شده اند تا خدمت کنند.

وی تصریح کرد: از همین مدرسه زمردیان سه دانش آموز وارد دانشگاه شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.