به گزارش ایرنا هادی مقیمی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای منطقه ای آموزش و پرورش اردکان افزود: 26 آموزشگاه با 219 کلاس مجهزبه امکانات کافی آماده پذیرایی مسافران نوروزی است.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم در زمینه اسکان مسافران و ارائه خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی، قضایی،رفاهی، فرهنگی و اطلاع رسانی از سوی ستاد تسهیلات سفر انجام گرفته است.
فرماندار اردکان تاکید کرد: برای رفاه حال گردشگران همه فعالیت های عمرانی درون شهر متوقف شده است.
به گفته مقیمی، سال گذشته در تعطیلات نوروز 83 هزارو700 گردشگر در اردکان اسکان داده شدند که پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد اسکان مسافران افزایش داشته باشد.
فرماندار اردکان، این شهرستان را دروازه ورودی استان یزد نامید که دارای قابلیت های گردشگری بی نظیری از جمله بافت تاریخی و اماکن دیدنی است .
رئیس اداره آموزش و پرورش اردکان در این نشست گفت : هدف آموزش و پرورش کمک به ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان و برنامه ریزی برای پذیرش مهمانان فرهنگی است.
محمد اشرفیان با تاکید بر ضرورت تمهید مقدمات و ایجاد هماهنگی به منظور ارائه خدمات بهتر به مهمانان و مسافران، مهمان نوازی را صفت بارز مردم اردکان دانست و اظهار کرد: عوامل اجرایی باید با برخورد خوب و با سعه صدر مهمانان را پذیرش و به آنها خدمات ارائه دهند.
وی در ادامه افزود: دانش آموزان و فرهنگیان اردکانی توانستند رتبه سوم استان را در حوزه کیفیت و ارتقای تراز نمره و همچنین رتبه سوم در حوزه کمیت (تعداد قبولی) پذیرفته شدگان در کنکور سراسری سال95را کسب کنند و برگ افتخار دیگری بر سند افتخارات علمی شهرستان بیافزایند.
رئیس آموزش و پرورش این موفقیت را مدیون دانش آموزان خوش استعداد و سختکوش ، فرهنگیان پر تلاش ، اولیای پیگیر و مسئولان شهرستان دانست .
اشرفیان افزود: نوروز امسال نیز پایگاه های مطالعاتی در 5 مرکز دایر است و دانش آموزان می توانند جهت مطالعه دروس خود به آنجا مراجعه کنند.
شهرستان اردکان دارای 110 مدرسه و 17 هزار دانش آموز است.
در شهرستان اردکان یکهزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده که نزدیک به 240 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
این شهر در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور قرار دارد و از مناطق پر تردد جاده ای در استان یزد بشمار می رود.
حلوا ارده مهمترین سوغات شهرستان اردکان است که شهرت جهانی دارد.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 5054/ خبرنگار: مزگان دشتی ** انتشار: بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.