روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۱۵۱۱ خود را به سخنان وزیر اطلاعات اختصاص داد و نوشت: انهدام و شناسایی شبکه ضد انقلاب در آستانه روز دانشجو.

ورود سازمان غذا و دارو به توزیع داروی خوراکی آنفلوانزا، توقف اعتراضات در تمام شهرهای ایران، داوطلبان انتخابات نام‌نویسی را به روزهای آخر موکول نکنند، «تبلیغ نکردن؛ راه متفاوت برخی برندها برای جلب توجه»، امیرحسین هدایی صدرنشین رنکینگ زیر ۲۱ سال تنیس روی میز جهان شد از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

«نوای ساز معلولان البرزی؛ مسئولان خواب‌زده را بیدار می‌کند!» نیز عنوان سرمقاله روزنامه پیام آشنا است.

همچنین روزنامه پیام سپیدار در شماره ۱۳۱۷ خود اظهارات دادستان عمومی و انقلاب کرج را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرد و نوشت: تبلیغات زودهنگام داوطلبان نمایندگی مجلس ممنوع.

قطع برق سایپا به خاطر بدهی ۱۲۲ میلیونی!؟، اینجا زمان بارندگی هم هوا آلوده است!، اشتهارد گذرگاه توسعه البرز است، هزار و ۱۹۲ واحد صنفی نظرآباد فاقد جواز کسب هستند و البرز رتبه نخست معرفی واحدهای برتر تولیدی را کسب کرد از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

در سرمقاله روزنامه پیام سپیدار با عنوان «کودک‌آزاری و بررسی ابعاد آن» آمده است: امروزه درفضای مجازی و دنیای واقعی پیرامون خود شاهد اخبار و انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی از کودکانی هستیم که توسط والدین یا مراقبان و افراد غریبه به طرز وحشتناک و دلخراشی مورد آسیب جسمی و روانی قرار گرفته اند. اکثر ما با دیدن این وقایع اندوهگین و متاثر می‌شویم. 

این موارد جزئی از کودک ازاری است که ما به‌طور آشکار می‌بینیم یا می‌شنویم اما عمق فاجعه زمانی است که این کودکان بی‌گناه به افراد خلافکار، جنایت کار و حتی بیماران روان تبدیل می‌شوند و سرمایه‌های اجتماعی خود را از دست می‌دهند و کسی جز عاملین این وقایع و افرادی که متصدی حمایت از حقوق کودک هستند مقصر این وقایع نیستند.

کودکان در هر سن و سالی که باشند افرادی بدون دفاع و ضعیف بوده و توانایی تنهایی مراقبت از خود به تنهایی را ندارند. خانواده نقش اساسی در پاسخگویی به نیازهای عاطفی و جسمانی کودک را دارد و در صورت عدم پاسخگویی به نیازهای کودک و یا بدرفتاری و سوء استفاده از آن ها شخصیت در حال رشد آنان آسیب می‌بیند و در درازمدت و بزرگسالی تأثیر سوء آن نمایان می شود و در مورد کودکان کار و خیابان و کودکان فاقد سرپرست و بدسرپرست شرایط بدتری داشته و آسیب‌های جدی تر را تجربه خواهند کرد.

با توجه به حساسیت بیشتر و وضع قوانین سخت گیرانه در خصوص برخورد با کودک آزاری در دهه‌های اخیر هنوز جای خالی‌هایی در قانون وجود دارد. با این حال حقوق کودکان آنگونه که شایسته آن هستند رعایت نمی‌شود از جمله این موارد می‌توان به کودک آزاری، کودکان کار و خیابان اشاره کرد؛ بنابراین کودک‌آزاری پدیده اجتماعی جدیدی نیست بلکه از زمان‌های قدیم همزمان با تاریخ بشر در طول تاریخ وجود داشته است اما کمتر به عنوان معضل اجتماعی در نظر گرفته می‌شد از دلایل توجه به کودک آزاری می‌توان به آگاهی خانواده و جامعه از حقوق کودکان انجمن‌ها و مراکز حمایتی از کودکان آمارهای گزارش شده توسط پژوهشگران و اشاره کرد.

آنجا که کودک‌آزاری شامل ابعاد گوناگون اجتماعی، حقوقی و بالینی است بر اساس آن تعریف های متناسب با آن صورت گرفته است. تعریف سازمان جهانی بهداشت از کودک آزاری آسیب یا تهدید سلامت جسم و روان و یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئول هستند مطرح گردیده است و در خصوص کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مدعی‌العموم یا سازمان بهزیستی متولی می‌باشد. به عبارت دیگر هرگونه آسیب جسمی، روانی، جنسی، غفلت و عدم رسیدگی به نیازهای اساسی کودک زیر ۱۸ سال توسط افرادی که عهده‌دار مراقبت از کودک هستند کودکان آزاری محسوب می شود.

روزنامه دنیای هوادار در شماره ۳۶۶ خود، اظهارات رئیس جمهوری را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرد و نوشت: مشکلی برای تجدید روابط با عربستان نداریم.

اجرای طرح بهسازی محلات سهرابیه و اخترآباد، «هر مسجد یک خبرنگار، طرحی جامع برای ترویج فرهنگ مسجد»، سرنوشت مبهم در انتظار آثاری که فیلمسازانشان آن را به جشنواره فجر نفرستادند؟ و نصرت کریمی درگذشت  از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است. 

روزنامه دنیای هوادار در بخشی از مطلبی با عنوان «اعتماد به جوانان، راهکار برون‌رفت از بحران فوتبالی» نوشت: اعتماد به نسل جوان، مساله‌ایست که به هر حال تمام دنیا آن را پذیرفته اند. غالب نخست وزیرهایی که امروز دنیا در اروپا به خودش می بیند، اکثرا به ٥٠ سالگی هم نرسیده اند. این تغییر نسل و انتقال قدرت تنها به سیاست هم معطوف نمی شود. این قصه به فوتبال هم سرایت میکند. دیگر امروز کمتر باشگاه سطح اول فوتبال یا حتی کشوری که سراغ کاپلو یا لیپی نمی روند. دیگر به قول معروف دوره آرسن ونگرها گذشته و آنها بیشتر به عنوان کارشناس تلویزیونی و... در فوتبال ظاهر می شوند. از این رو با قدرت می‌توان این ادعا را داشت که انتقال نسل در فوتبال هم در حال وقوع است.

این رویکرد استخدام مربیان جوان و میانسال به طور دقیق مشخص نیست که از چه زمانی شروع شده؛ اما شاید بتوان خوزه مورینیو و دورانی را که با پورتو در سال ٢٠٠٤ آغاز کرد و به قهرمانی در اروپا رسید، یکی از نقاط عطفی باشد که مدیران باشگاه ها را مجاب کرد که می‌شود به مربیان جوان اعتماد کرد؛ کما اینکه مورینیو از پورتو مسقتیم راهی چلسی در سطح اول اروپا شد و توانست با

تثبیت موفقیت خود، اعتماد به نسل جدید که احتماال ایده‌های تازه‌ای هم دارند را جا بیندازد. کما اینکه گواردیولا و کلوپی هم که امروز پا به سن گذاشته اند، در دهه چهارم زندگیشان وارد این عرصه آن هم در بالاترین سطح شدند.

روزنامه سپهر ایرانیان در شماره ۶۴۲ خود درآمد سهمیه‌بندی بنزین حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است، ۱۳۰ هزار مسکن در قالب طرح ملی در استان تهران ساخته می‌شود را به عنوان مهمترین تیترهای صفحه نخست انتخاب کرده است.

خبرگزاری فارس استان البرز گفت‌وگویی با دادستان عمومی و انقلاب کرج با عنوان «با خرید و فروش آرا بدون اغماض برخورد می‌کنیم/ تبلیغات زود هنگام رصد می‌شود» منتشر کرده است.

حاجی رضا شاکرمی در این گفت‌وگو اظهار داشت: تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس شورای اسلامی ممنوع می باشد و با متخلفین برخورد می شود.

وی افزود: هیئت نظارت بر انتخابات مکلف به رصد کاندیداها و تبلیغات ایشان است و برابر با قانون با متخلفین برخورد می شود.

وی گفت: اگر خسارتی به اموال عمومی از سوی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی وارد شود افراد متخلف باید به قانون پاسخگو باشند.

دادستان البرز یادآور شد: در شهر کرج دو شعبه بازپرسی برای رسیدگی به تخلفات انتخابات مجلس شورای اسلامی در دادسرای ناحیه یک، شعبه ۲۱ و شعبه ۵ بازپرسی راه اندازی شده است که مسؤولیت رسیدگی به جرائم انتخابات را دارند.

شاکرمی در خصوص اهمیت سلامت انتخابات اذعان داشت: ما باید از آرای مردم صیانت کنیم و نظر و رای مردم نزد ما امانت است و از این رو تمامی نظارت‌های لازم را در رابطه با انتخابات انجام خواهیم داد.

وی ملاک برای انتخابات را رای مردم عنوان کرد و با اشاره به خرید و فروش آراء گفت: در زمینه خرید و فروش آراء اگر جرمی در خصوص انتخابات مشاهده شود، اغماض نمی‌کنیم چرا که رای مردم حق الناس است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در استان البرز نیز در مطلبی با عنوان «روایتی کوتاه از ۱۸ سال دستفروشی» نوشت: آقای حشمتی پیرمردی ۸۶ ساله است که از ۱۸ سال پیش هر روز صبح بساط دستفروشی خود را در محله رسالت شهر نظرآباد به پا کرده و معتقد است برکت زندگی‌اش را از رضایت مردم دارد.

این پدر بزرگ مهربان که دیگر چهره آشنای انصاف و خیرخواهی مردم شده است می گوید: شاهد زندگی سخت مردم و تلاش بسیار آنها برای گذران زندگی هستم و تنها کاری که از دستم بر می‌آید این است که با فروش جنس سالم و درست به مردم گرهی هرچند کوچک از زندگی آنان باز کنم.

او هر دفعه که بار سیب زمینی را از بازار می‌خرد قبل فروش به مردم ابتدا در خانه با صرف زمان بسیاری گل‌های روی سیب زمینی را جدا کرده و سپس برای فروش آنها بر روی چرخ دستی اش به محله می‌رود.

آقای حشمتی معتقد است با این کار برکت مالش بیشتر شده و می‌گوید پس از ازدواج فرزندانم که همگی با روزی حلال بزرگ شده و وارد بازار کار شده اند به تنهایی زندگی می‌کنم و دغدغه اصلی ام نیز فروش جنس به اندازه و نه با گران فروشی یا کم فروشی است.

به گفته خودش‌ در آخرین بار خرید سیب زمینی خود نزدیک به ۱۰۰کیلو گل و خاک از محصول خریداری شده جدا کرده است. کاش بزرگ مردان این چنینی که دغدغه شان رضایت همنوعان خود بوده و در تلاشند بیشتر و بیشتر به مردم خدمت کنند بیشتر شود.

قطعا اگر هر کدام از ما در این جامعه خدمت واقعی بدون چشم داشت و منفعت طلبی را در اولویت امور خود قرار دهیم دنیایی پر از مهر که همه برای رضایت دیگری و آرامش زندگی خود تلاش می کنند خواهیم داشت و اگر تلاش جمعی برای جلب رضایت همدیگر داشته باشیم دنیایی زیباتر را شاهد خواهیم بود.

همچنین خبرگزاری مهر استان البرز گفت‌وگویی با عنوان «شهریه مدارس سقف مشخصی دارد/ مدیر متخلف عزل می‌شود» با مدیرکل آموزش و پرورش استان منتشر کرده است.

در بخشی از این گفت‌وگو، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه شهریه مدارس سقف مشخصی دارد، گفت: مدیری که در خصوص دریافت شهریه تخلف کند، جا به جا یا عزل می‌شود.

سالار قاسمی با اشاره به میزان شهریه مدارس غیردولتی استان و با تاکید بر اینکه در این خصوص الگوی خاص وجود دارد، گفت: در مدارس و آموزشگاه های که تحت پوشش آموزش و پرورش است با توجه به الگو و سقف تعیین شده شهریه دریافت می شود.

وی با شاره به اینکه الگوی شهریه توسط وزارت آموزش و پرورش تعریف شده، گفت: آیتم هایی مانند نوساز بودن مدارس غیردولتی، تعداد دانش آموزان و غیره از جمله فاکتورها در تعیین میزان شهریه است، گاهی مشاهده می شود شهریه دریافتی در چند مدرسه غیردولتی با هم تفاوت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید براینکه در تمامی مدارس غیردولتی و یا آموزشگاه های تحت پوشش آموزش و پرورش باید پوستر شهریه در دفتر مدیریت نصب شده باشد که در معرض دید عموم قرار گیرد، گفت: مدیران مدارس و آموزشگاه ها موظف هستند بر اساس رقم درج شده در پوستر، شهریه دریافت کنند.

قاسمی در پاسخ به اینکه چرا برخی مدارس شهریه بیشتری دریافت می کنند، گفت: در کنارشهریه منظور شده که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است و در پوستر شهریه هر مدرسه نیز درج شده است گاهی خود مدارس بر حسب برگزاری کلاس های فوق برنامه ها، بحث سرویس، فرم، تغذیه و یا تشکیل دیگر کلاس های آموزشی مبالغی را اضافه بر شهریه دریافت می کنند که دریافت این مبالغ تنها در صورت توافق با والدین صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی مدیران و مسئولان مدارس، در خصوص مبالغ کلاس های فوق برنامه و دیگر هزینه والدین را به خوبی توجیه نمی کنند، گفت: ملاک شهریه برای آموزش و پرورش همان الگویی است که ابلاغ شده است اگر نسبت به مبلغ تعیین شده در آن تخلفی صورت گیرد، برخورد می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه والدین دانش آموزانی که در مدارس غیردولتی تدریس می کنند، اجباری برای پرداخت هزینه های برنامه های جانبی از جمله برگزاری کلاس های فوق برنامه ندارند، گفت: در هر مدرسه ای توضیحات لازم در خصوص این موارد برای والدین داده می شود و اگر تمایل داشته باشند این مبالغ اضافه بر شهریه را پرداخت می کنند، در غیر این صورت تنها باید شهریه ای از آنها دریافت شود که در پوستر شهریه مدرسه یا آموزشگاه ذکر شده است.

قاسمی با این توضیح که از طریق وزارت آموزش و پرورش پورتالی در فضای مجازی تعریف شده است که در بخشی از آن سقف شهریه مدارس غیردولتی تعریف و تعیین شده است، بیان کرد: نام این پورتال اطلاع رسانی «سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی» است، والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به این پورتال وارد بخش استعلام شهریه شده و با انتخاب گزینه استعلام شهریه مدارس، نام مدرسه، هنرستان و یا آموزشگاه مورد نظر خود و دیگر اطلاعاتی که در آن بخش لازم است را وارد کرده و از سقف شهریه آن مدرسه آگاهی پیدا کنند.

از مجموع ۲۲۰ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۶ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۶ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.