آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش، استاندار کردستان، فرمانده سپاه بیت‌المقدس، امام جمعه سنندج و جمع دیگری از مسئولان فرهنگی، اولیا و مربیان و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه فرزانگان سنندج برگزار شد.

امام جمعه سنندج در این آیین گفت: نخستین برخورد عالم زمینی با عالم آسمانی بر خواندن بود و این نشان میدهد که خواندن و یادگیری موضوع بسیار مهمی بوده لذا آغاز سال تحصیلی برای همه ما جشن بزرگی است.

ماموستا عبدالرحمان خدایی افزود: انسان متعلم است و دانش آموزان باید سعی کنند برای یادگیری در مدارس حضور پیدا کنند چرا که با یادگیری جامعه به پیشرفت و آبادانی می‌رسد و حکومت پیروز و سربلند خواهد شد.

وی خطاب به معلمان و اولیای مدارس تاکید کرد: دانش آموزان امانتی بزرگ در دست شما هستند که باید با سعی و تلاش خود آنان را تعلیم ‌و تربیت داده و برای آینده کشور آماده کنید.

 اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش ساحت پیش بینی شده که اگر به همه این ها توجه شود تعلیم و تربیت موفق خواهد بود در غیر این صورت نمی‌توان آنگونه که باید موفق عمل کرد.

رشید قربانی افزود: اولویت اصلی امسال ما در آموزش و پرورش استان کردستان پیگیری هر ۶ ساحت سند تحول بنیادین و اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

وی یادآور شد: استان امسال از لحاظ نیروی انسانی به نسبت سال گذشته وضعیت بسیار خوبی دارد و در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: با حمایت‌های استاندار و سایر مسئولان، ۱۷۰ مدرسه برای سال تحصیلی جدید با یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز و آماده حضور دانش آموزان شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بخشی دیگر از فضاهای آموزشی استان توسط سازمان نوسازی مدارس و سپاه بیت‌المقدس تجهیز و نوسازی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری کرد با تلاش و سخت کوشی دانش آموزان، همراهی خانواده ها و دلسوزی اولیای مدارس سالی پر از موفقیت پیشرو داشته باشیم.

در این آیین همچنین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی این وزارتخانه قرائت شد.

در ادامه زنگ مهر و مقاومت توسط مسئولان نواخته شد و پس از آن دانش آموزان در کلاس های درس حاضر و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.

سال تحصیلی جدید (۹۹ - ۹۸) در استان کردستان در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی با ۱۲ هزار  و ۱۴۵ کلاس درس و حضور ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با ۲۴ هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شد.

۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.