استان البرز حدود ۲۸۰ روستا دارد که نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر در این روستاها زندگی می کنند.

سرهنگ رضا گودرزی، روز یکشنبه در همایش راهوران محله در منطقه چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ افزود: این امر با همکاری دهیاران و راهوران محله محقق شده است.

وی ادامه داد: دهیاران به عنوان راهوران محله و همکار  پلیس راه در حوزه استحفاظی خود نقش موثری در نظم دهی به ترافیک و ارتقای فرهنگ ایمنی دارند.
تهیه و نصب تجهیزات ترافیکی مانند تابلوهای مختلف اخباری و اخطاری، نصب سرعت گیر، علائم راهنمایی و رانندگی و آرام سازی مسیر با هماهنگی پلیس راه از دیگر وظایف راهوران محله است.
گودرزی خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامات راهوران محله برای پیشگیری از حوادث رانندگی در مسیرهای روستایی، نظم دهی به تردد ماشین های کشاورزی مانند تیلر، تراکتور، آزادسازی شانه های خاکی در بافت پرتراکم روستایی، آموزش موتورسواران و رانندگان ماشین های کشاورزی برای رعایت نکات ایمنی است.
فرمانده پلیس راه البرز افزود: پلیس برنامه های ویژه برای کاهش تصادفات احتمالی در محورهای روستایی استان البرز با همکاری راهوران محله دهیاران و بخشداران اجرا کرده است.
توجیه رانندگان روستایی با هدف کاهش تخلفات حادثه ساز، اجرای فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای ترویج فرهنگ ترافیک، مدیریت ترافیک، ایمن سازی صحنه تصادف در مواقع اضطراری تا رسیدن کارشناسان پلیس راه به محل حادثه از جمله وظایف  راهوران  محله است.

افزایش تعامل و همکاری  برای انضباط ترافیکی و اجرای مقررات و سوانح رانندگی در محورهای روستایی  و محورهای منتهخی به روستاها از دیگر اهداف بکارگیری راهوران محله است.
وی اظهار داشت: اکنون حدود یکهزار کیلومتر جاده  روستایی در استان البرز وجود دارد که انتظار می رود روستاییان با راهوران محله همکاری بیشتری داشته باشند.

۲۲۷راهور محله با پلیس راه البرز همکاری دارند.

۲۰۹۸/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.