سرهنگ تقی کبیری عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل یکنواخت و کویری بودن جاده های سمنان بیشترین نوع تصادف های رانندگی در استان از نوع بی توجهی به جلو و واژگونی خودرو است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خودرو، جاده و انسان سه مولفه اصلی در علت تصادف به شمار می رود، اما عوامل انسانی بیشترین تاثیر را در بروز سوانح رانندگی در جاده های استان دارد.
رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: آمار کشوری واژگونی خودرو در جاده های کشور دستکم 35 درصد است در حالی که این رقم در محورهای ارتباطی استان سمنان بیش از 60 درصد تخمین زده می شود.
کبیری اضافه کرد: بازسازی نقاط حادثه خیز در محورهای استان از اقدام های موثر برای کاهش تلفات جاده ای است و با پیگیری های پلیس راه سمنان در سال های گذشته دستکم 25 نقطه احتمال تصادف و حادثه خیز استان رفع اشکال شد.
وی خاطرنشان کرد: جاده در حال تعریض و ساخت سمنان- فیروزکوه یکی از محورهای حادثه خیز استان است که مسئولان با برنامه ریزی اصولی برای تکمیل این طرح در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.
رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت بناهای تاریخی و معرفی جاذبه های گردشگری در توقف مسافران عبوری در جاده های استان یکی از رویکردهای موثر برای کاهش تصادف رانندگی است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با مساحتی بیش از 97 هزار کیلومتر مربع، حدود هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد و واقع شدن 620 کیلومتر از بزرگراه 900 کیلومتری تهران- مشهد در این استان و عبور سالانه بیش از 22 میلیون نفر از جاده های این خطه، از جمله ترافیک محورهای این استان است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.