سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به گرم شدن هوا و استفاده از تراکتور برای تردد بین زمین های کشاورزی، آمد و شد ادوات کشاورزی در جاده ها نیز افزایش می یابد.
وی بیان کرد: برخی مواقع رانندگان این قبیل خودروها اقدام به ورود به مسیرهای ممنوعه از جمله جاده های اصلی و آزاد راه ها می کنند.
رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: تردد این نوع خودروها در جاده ها به علت سرعت پایین، موجب کندی تردد و ایجاد سانحه رانندگی می شود.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: در تازه ترین حادثه رانندگی که در جاده آورزمان رخ داد، یک دستگاه سواری پژو پارس با قسمت پشت یک دستگاه تراکتور برخورد کرد که این سانحه رانندگی منجر به واژگونی تراکتور و فوت راننده آن به علت سقوط وسیله نقلیه بر روی وی شد.
رییس پلیس راه استان همدان افزود: با توجه به اینکه تراکتور بدون کمک فنر بوده با ورود کوچکترین ضربه بلافاصله واژگون شده همچنین نداشتن اتاق بر روی خودرو، موجب سقوط سرنشینان این وسیله نقلیه می شود.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: 30 تن سال گذشته در تصادف غیر ترافیکی جان خود را از دست دادند که شامل واژگونی تراکتور در زمین کشاورزی یا تصادف در سطح آسفالت بوده است.
وی با بیان اینکه بیشتر رانندگان ادوات کشاورزی بدون گواهینامه هستند اظهار داشت: در صورت بروز سانحه برای ادوات کشاورزی در مسیرهای ممنوعه، آنها مقصر هستند.
رییس پلیس راه استان بیان کرد: برخی رانندگان تراکتور علاوه بر ورود به آزاد راه اقدام به حرکت خلاف جهت برای تردد از یک روستا به روستا دیگر نیز می کنند.
سرهنگ عزیزی افزود: همچنین برخی هنگام تردد یک لاستیک تراکتور را بر روی خاکی و یک لاستیک را بر روی سطح آسفالت قرار می دهند که این اقدام آنها هم تخلف است.
وی گفت: ماموران پلیس راه برای پیشگیری از بروز این قبیل سوانح به ویژه در روستاهای حاشیه آزاد راه حضور یافته و آموزش های پیشگیرانه لازم را ارایه کردند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.