به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبههای این هفته نمازجمعه کرج افزود: امروز به دنبال وانمود کردن حمله نظامی آمریکا به ایران هستند که با این وضعیت کشور آمریکا وجود حمله به نظام اسلامی را ندارد.

وی ادامه داد: براساس بررسی ها، یکی از نمایندگان مجلس کویت در فضای مجازی اخیرا اعلام کرده که اگر با ایران جنگ شود تمام کشورها صحرا نشین خواهند شد.

امام جمعه کرج گفت: یکی دیگر از نشانه های شکست آمریکا و بن بست صهیونیست ها نتایج انتخابات اسرائیل است که به رغم تلاش های امریکا نتیجه آن مطلوب نبود و امروز صدای خردشدن استخوان امپریالیسم شنیده می شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری به مساله نفوذ دشمن و اقدامات گسترده فرهنگی آن تاکید دارند بنابراین باید در رونق تولید ، حفظ نیروی انقلاب و قراردادن آنان در مراکز حساس اقدامات موثر داشت و اولین فرصت دراین زمینه مجلس شورای اسلامی است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: باید فضا برای افراد انقلابی فراهم شود و دولت و مجلس حامی مستضعفان و ضد مستکبران باشد تا به مردم و نظام خدمت کامل داشته باشیم .

وی یاد آورشد: یکی از علل پیروزی بر مشکلات مقاومت است و مقام معظم رهبری بارها براین موضوع مهم تاکید داشتند که نباید به اروپایی ها اعتماد داشت.

حسینی همدانی افزود: مسئولان باید ملاک عمل را بی اعتمادی به دشمن قرار بدهند و امروز نظام اسلامی با بکارگیری راهبرد مقاومت در اوج عزت است.

وی ادامه داد: کشورهای استکباری تلاش می کنند تا با فشارهای اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی را در موضع ضعف قرار دهند.

امام جمعه کرج گفت: از تاکیدات مقام معظم رهبری است که نباید به هیچ کشور غربی اعتماد کرد و عزت ایران اسلامی امروز نتیجه ایثارگری و مقاومت شجاعانه نیروهای مسلح ، ارتش، سپاه و بسیج است.

وی یاد آورشد: حضور این روزهای رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل نتیجه گفتمان مقاومت است و باید از نیروهای جهادی هرچه بیشتر بهره برد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز درادامه به نکته ای استانی ویژه استان البرز اشاره کرد و افزود: تا ۱۵مهرماه جاری فرصت برای کشت دانه های روغنی کلزا است که برای رونق تولید در کشور مهم بود و خواص قابل توجهی برای زمین های کشاورزی دارد بنابراین این مهم باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

امام جمعه کرج همچنین افزود: حذف نام شهید در برخی از نقاط کشور از مصادیق نفوذ فرهنگی است که اگر از روی اطلاع باشد و بنده آن را بعید می دانم اگرچه اطمینان به اشتباه شدن داده شده است و گرنه اینجانب به عنوان نماینده ولی فقیه دراستان البرز موضوع را رها نمی کردم.

وی تاکید کرد: مگر می شود به همین سادگی از این مسائل عبور کرد چراکه عزت امروز رئیس جمهوری در سازمان ملل و منفوریت امریکا و اسرائیل به برکت خون شهدا است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: اکنون وصیت نامه شهدا جز برنامه های مصلی کرج است که انتظار می شود این مهم در کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: درکشوری که به نام شهدا زنده نگه داشته شده و مقام معظم رهبری براین مهم تاکید دارند این امر هرچه بیشتر باید مدنظر قرارگیرد و دیدار با خانواده های شهدا از اهمیت بالایی برخوردار است بطوریکه این دیدار ها نیز باید اطلاع رسانی شود.

امام جمعه کرج تاکید کرد: درگام دوم انقلاب باید ارزش شهید پررنگ تر از گام اول باشد و آموزش و پرورش اهتمام بیشتری دراین زمینه به خرج دهد.

وی درادامه به مساله انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالجاری اشاره کرد و افزود: تحت تاثیر تبلیغات رای داده نشود و نامزدها باید رعایت اخلاق حریم ها را داشته باشند تا از چشم مردم نیفتند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: بنده به هیچ وجه از هیچ زن و مرد نامزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو حمایت نمی کنم و اگر عکس و دیداری بوده دلیل بر حمایت نیست.

وی با اشاره به ولادت امام باقر (اع) گفت: سیره این امام همام به خصوص اینکه در انقلاب علمی حضرت بودند با توجه به همزمانی این ولادت با بازگشایی مدارس هرچه بیشتر باید مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه کرج افزود: مقام معظم رهبری نیز بر تولید و پژوهش تاکید داشته اند و باید با نگاه انقلابی ایران اسلامی را به عنوان الگوی ارزشی پیشرفته به جهان ممعرفی کرد که با تلاش علمی میسراست .

وی خاطرنشان کرد: یکی از شیوه های امام محمد باقر(ع) برجسته کردن ارزش علم و  تشویق به علم آموزی و اموختن معارف مختلف بود.

۸۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.