به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز شنبه در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: امنیت و اقتدار ایران اسلامی، هدیه شهدا به کشور است و راه پربار آنها باید تداوم یابد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: نام و یاد شهدا برای همیشه در خاطر ملت و دولتمردان می درخشد و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه بر عهده ماست. 

وی هجمه های فرهنگی بیگانه را زنگ خطر جدی برای خانواده ها خواند و گفت: هدف دشمنان، تهی کردن انقلاب از درون و دوری ملت ایران اسلامی از شهدا و انقلاب است و برگزاری چنین برنامه هایی، پاسخ محکمی به توطئه آنهاست. 

فرماندار آستارا هم گفت: شهادت، قدم در مسیر الی الله است و جوانان این مرز و بوم راه انبیاء و ائمه اطهار (ع) را با شرکت در جبهه های حق علیه باطل انتخاب کردند. 

حسن رستم زاد ادامه داد: رهروان صدیق راه پرنور شهیدان با پیروی محض از ولایت فقیه، پرچم انقلاب اسلامی را در نهایت به دست حضرت ولی عصر (عج) خواهند سپرد. 

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کم از شهادت نیست. 

در این آئین، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا به قرائت قرآن و دعا پرداخت و هر یک از مسئولان با نثار شاخه گل به یک مزار شهید، با شاهدان انقلاب و دقاع مقدس تجدید پیمان کردند. 

دوم تا هشتم شهریورماه بمناسبت سالگرد شهادت رجایی و باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت در سال ۱۳۶۰، هفته دولت نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.