مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: 12 هزار نفر از مردم استان در نمازجمعه هرهفته مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله آزموده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هزار نفر از این تعداد از عوامل اجرایی هستند، ادامه داد: 600 نفر از عوامل اجرایی متشکل از آقایان و 400 نفر از خانم ها هستند که نقش خانم ها در فعالیت های اجرایی برگزاری نماز جمعه نیز بسیار پررنگ است.

وی با بیان اینکه 50درصد ستاد ائمه جمعه را جوانان تشکیل می دهند، اظهار کرد: باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری در به کارگیری جوانان در حوزه های مختلف، حضور جوانان در ستادهای نماز جمعه نیز پررنگ ترشده است.

آزموده عنوان کرد: 90نفر از ائمه جمعه با سابقه درسطح کشور برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده اند که همین امر موجب شد 90نفر از جوانان وارد این مسئولیت خطیر شوند.

به گفته وی روحانیت خراسان شمالی نیز از تقدیم شهدا به انقلاب اسلامی بی نصیب نبوده است و پنج شهید را از نظام روحانیت تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی تاکید کرد: 16 امام جمعه دائم و 34 امام جمعه موقت در حال حاضر در استان وجود دارد که جوانترین امام جمعه در کشور نیز در خراسان شمالی است.

به گفته وی 900مرکز نماز جمعه در سطح کشور وجود دارد که 16 پایگاه در خراسان شمالی وجود دارد و برخی از شهرستان ها دارای مصلی نیستند که تلاش خواهیم کرد برخی از آنان را در سال جاری به بهره برداری برسانیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.