شهرک کوثر واقع در ضلع جنوبی اتوبان کرج - قزوین در منتهی الیه شهر قدیم هشتگرد و  در محدوده ای به وسعت۵۲ هکتار قرار دارد.
کل اراضی این محدوده بین سال های ۷۱ و ۷۲  توسط تعاونی مسکن فرمانداری و بنیاد جانبازان شهرستان ساوجبلاغ  به اعضا این تعاونی ها واگذار شد که  از سال ۱۳۹۲ بنا به مشکلات اداری و تعارض بعضی دستگاه ها مشکلاتی برای خریداران این اراضی به وجود آمد.
مالکان این اراضی توانستند پس از سه سال پیگیری به حقوق قانونی خود دست یابند.
مسئول کارگروه پیگیری مشکلات این اراضی به خبرنگار ایرنا گفت : به دنبال نشست های مستمر فرماندار ساوجبلاغ، شهردار و اعضای شورای شهر هشتگرد، مشکل مالکیتی ۱۰۰۹ قطعه از اراضی  شهرک کوثر برطرف شده است.
علی شایان افزود: فرمانداری با شفاف سازی  ابعاد مختلف پرونده  این اراضی و طی کردن فرایند قانونی گام موثری برای تطبیق اسناد و مالکیت ها برداشت.
این توجه و پیگیری مسوولان امر موجب شد تا حقوق مالکان اراضی شهرک کوثر تضییع نشود و آنها پس از مدتها به خواسته قانونی خود دست یابند.
با رفع موانع مالکیت اراضی یاد شده از مالکان اراضی این منطقه خواسته شد برای انجام مراحل قانونی و ساخت و ساز در این اراضی اقدام کنند.
شایان همچنین از شهرداری هشتگرد درخواست کرد که با توجه به گرانی مصالح ساختمانی و مشکلات دیگر تمهیدات لازم برای شتاب بخشی در صدور مجوزهای ساخت و ساز شهرک کوثر ساوجبلاغ اندیشیده شود.

شهرستان ساوجبلاغ در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

۷۴۱۰/6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.