هر ساله این طرح ملی برای ارتقاء سلامت دانش آموزان و انتقال آموزه های بهداشتی به خانواده ها در مدارس به  اجرا درمی آید.

طرح تربیت سفیران سلامت با محوریت مدارس به عنوان یک راهکار خود مراقبتی در کشور مطرح است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دراین جشنواره ۲ معلم و یک دانش آموز آثارشان برگزیده کشوری شد.

فرشید علیزاده  خاطرنشان کرد: سمیه گلستانی مراقب سلامت دبستان شهید مصطفی خمینی از آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج در فیلم کوتاه  رتبه اول جشنواره سفیران سلامت را به خود اختصاص داد.

دانش آموز پرهام خیری از دبستان شکوفه های انقلاب اسلامی آموزش و پرورش  ناحیه چهار کرج با اثر نقاشی رتبه اول این جشنواره کشوری را کسب کرد.

همچنین سیده باهره حسین مراقب  سلامت دبستان شاهد جواد الائمه (ع)  آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج در رشته عکاسی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

علیزاده با اشاره به اینکه از استان البرز سه اثر در بخش مراقبان سلامت و دانش آموزی به دبیرخانه کشوری سفیران سلامت ارسال شد، اضافه کرد: هر سه اثر توانستند در سومین  جشنواره ملی سفیران سلامت عنوان رتبه برتر را به دست آورند.

وی یادآورشد: ۶۷ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تحت پوشش برنامه سفیران سلامت در مدارس استان البرز قرار گرفتند.

 در جشنواره ملی سفیران سلامت مراقبین سلامت و دانش آموزان با ارائه آثاری از جمله عکاسی، نقاشی، فیلم کوتاه، روزنامه دیواری، مقاله ، داستان کوتاه و سرود شرکت کردند که ۹۶ اثر به مرحله استانی راه یافت وپس از داوری سه اثر به دبیرخانه کشوری این جشنواره ارسال شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در این طرح به جامعه هدف آموزش های خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلاء دانش آموزان به انواع بیماری ها در مدارس داده می شود.

علیزاده عنوان کرد: سازماندهی برنامه های مختلف در چارچوب این طرح ملی دراولویت برنامه های تعریف شده در برنامه سالانه مدارس استان البرز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر ساله جشنواره  ملی سفیران سلامت در سطح آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی برگزار می شود، افزود: این جشنواره در بخش های خود مراقبتی، تغذیه سالم ، اهمیت ورزش و تحرک بدنی ، نقش محیط زیست و راه های حفاظت از آن برای دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه هر ساله جشنواره سفیران سلامت در سطح آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی برگزار می شود، افزود: این جشنواره در بخش های خود مراقبتی، تغذیه سالم ، اهمیت ورزش و تحرک بدنی ، نقش محیط زیست و راه های حفاظت از آن برای دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی اجرا می شود.

استان البرز در دومین جشنواره ملی سفیران سلامت که سال تحصیلی گذشته برگزارشد، سه رتبه برتر کسب کرد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.