عبداله جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری یکهزار و 450 بسته بهداشتی و فرهنگی در مدارس استان در بین دانش آموزان دختر و پسر توزیع شد.
وی اظهار داشت: این بسته ها با هدف ارتقای بهداشت دهان و دندان، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر، کمک به اجرای سلامت نوجوانی و بلوغ، محیط زیست و تغذیه سالم مدارس شبانه روزی و مجری طرح مروج سلامت توزیع شده است.
جعفری با بیان این که بهداشت و سلامت مدارس دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است، عنوان کرد: بسته های بهداشتی و فرهنگی در راستای افزایش سطح دانش و آگاهی دانش آموزان و کارکنان مدارس و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان تهیه و تدارک دیده شده است.
وی تاکید کرد: کودکان آینده سازان جامعه و سفیران سلامت خانواده ها هستند و به همین دلیل باید از ظرفیت آن ها در انتقال مفاهیم سلامت به خانواده ها و جامعه استفاده کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: با اجرای این طرح سواد بهداشتی دانش آموزان در زمینه بهداشت بلوغ و مهارت های ارتباطی به منظور آمادگی در برخورد مناسب با تغییرات این دوران و تغذیه سالم در دانش آموزان ارتقا می یابد.
در سال تحصیلی 98- 97 نزدیک به 287 هزار دانش آموز در مدارس همدان تحصیل می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.