هادی اله ویسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان، 30 مدرسه تخریبی (21 مدرسه روستایی و 9 مدرسه شهری) و 26 ساختمان نیز نیازمند مقاوم سازی (15 مدرسه شهری و 11 مدرسه روستایی) هستند.
وی در خصوص دیگر مشکلات حوزه آموزش شهرستان در این بخش افزود: توزیع و استقرار نامتناسب فضاهای آموزشی در مناطق شهری، نبود واحد آموزشی در شهرک های هلال احمر، مسکن مهر ژوان و منطقه فرهنگسرا از عمده این مشکلات است.
اله ویسی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری چهار پروژه جدید احداث و به واحدهای آموزشی شهرستان اضافه شد، تاکید کرد: مدرسه 12 کلاسه شهری، مدرسه خیر ساز روستای زیویه، مدرسه مشارکتی روستای مروارید و مدرسه روستای آهنگران این واحدهای جدید هستند.
وی یادآور شد: در صورت همکاری ادارات خدمات رسان برق و گاز چهار پروژه دیگر در این شهرستان آماده تحویل به آموزش و پرورش است.
اله ویسی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش کامیاران با وجود تمام مشکلات امسال موفقیت های قابل توجه ای کسب کرده است، گفت: کسب رتبه 8 کنکور سراسری توسط دانش آموز کامیارانی، کسب رتبه اول استانی در شاخصه های آموزشی دوره ابتدایی و دوره دوم متوسطه از جمله این موفقیت ها است.
رئیس آموزش و پرورش کامیاران کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس را چالشی فرا روی این نهاد دانست و اضافه کرد: کمبود نیرو در این حوزه به گونه ای است که برخی واحدهای آموزشی شهرستان فاقد سرایدار هستند.
وی با بیان اینکه در حوزه جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان نیز 172 تارک تحصیل در شهرستان داریم، اظهار داشت: از این تعداد، 92 دختر و 80 پسر هستند.
اله ویسی در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان یادآور شد: با تشکیل تیم هایی به صورت حضوری با این دانش آموزان و خانواده های آنها دیدار و ضمن بررسی علل ترک تحصیل و مشکلات آنان در حال تلاش برای فراهم کردن زمینه های حضور مجدد شان در کلاس درس و ادامه تحصیل هستیم.
رئیس آموزش و پرورش کامیاران تاکید کرد: سال جاری در زمینه انتقالات و سازماندهی از ظرفیت برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه معاونت نیروی انسانی وزارتخانه و اداره کل استفاده شد تا در استخدامی های جدید و پذیرش دانشجو تربیت معلم (بوم تا بوم) سهم متقاضیان و دانشجویان شهرستان افزایش یابد.
اله ویسی در خصوص قانون بومی گزینی و پذیرش دانشجو در آزمون کنکور نیز اظهار داشت: قانون بومی گزینی دانشجویان بواسطه تعداد کم مراکز آموزش عالی و ظرفیت کم پذیرش دانشجو در دانشگاه های کردستان و علوم پزشکی اجحاف در حق دانش آموزان مستعد شهری این استان است.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری یک هزار و 332 معلم در شهرستان کامیاران مشغول آموزش 16 هزار و 695 دانش آموز در 204 واحد آموزشی هستند.
کامیاران با 102 هزار نفر در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.