این شهر که اکنون حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد در ماه های آینده با اسکان مردم در واحدهای مسکن مهر و انبوه سازی،  روند فزاینده جمعیتی خواهد داشت ضمن آنکه  راه اندازی خط قطار شهری کرج - شهرجدید هشتگرد در اواخر شهریورماه امسال این امکان را به وجود می آورد تا سیل جمعیت به سمت این شهر سرازیر شود.

با این حال سرمایه گذاران نیز برای مشارکت در طرح های مختلف عمرانی ، فرهنگی ، ورزشی ، بهداشتی درمانی ، آموزشی و ... از یکدگیر سبقت می گیرند به گونه ای طی روزهای اخیر ۳۲ قرارداد سرمایه گذاری با حجم ۳۵ هزار میلیارد ریال در این شهر منعقد شده است.

داود صفدری  مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد می گوید : این حجم از سرمایه‌گذاری در شهرجدید هشتگرد به منظور ساخت مراکز محله ای ، مدرسه، فضای ورزشی،  طرح ملی مسکن ، فضای سبز، پارک و... تامین شده که بیانگر فراهم شدن بستر و زمینه سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف این شهر است.
وی  گفت که  شرکت عمران طبق قانون و مقررات تنها موظف به در اختیار گذاشتن زمین به دستگاه های متولی برای ساخت مدرسه ، درمانگاه و ... است  ضمن آنکه ساخت ۲۰ مدرسه  از محل منابع داخلی در دستور کار دارد.
 این مسئول بیان داشت که با وجود اقدامات مناسب صورت گرفته برای احداث مدرسه، درمانگاه و کلانتری در شهر جدید هشتگرد، کمبود نیروی انسانی برای فعالیت در این مراکز مشکلاتی ایجاد کرده است.

صفدری  به برنامه‌های عمرانی پیش روی شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته دولت برنامه‌های ویژه ای در دستور کار داریم که آغاز عملیات اجرایی آبیاری جنگل حاشیه اتوبان کرج - قزوین ، افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مهر، یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه، ۲ باب مسجد، حفاری چاه آب برای تامین آب مصرفی گلخانه‌ها و ۱۱ باب واحد تجاری از جمله طرح‌های  گشایشی این هفته می باشد.
رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد در خصوص  اجرای شبکه آبیاری جنگل حاشیه اتوبان  کرج - قزوین با  استفاده از سیستم پساب تصفیه خانه فاضلاب بیان داشت:  در سال ماه های گذشته بخشی از این جنگل به علت عدم آبیاری خشک شد  که شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۰  میلیارد  ریال این جنگل را زیر پوشش آبیاری نوین قرار می دهد .

وی  اظهار داشت: فاز اول این پروژه با تأسیسات هیدرومکانیکال و الکترومکانیکال برای ۳۰ هکتار از مساحت ۹۶ هکتاری جنگل در حال  تکمیل شدن است  و هفته دولت وارد مدار خواهد شد ضمن آنکه  مابقی تا آخر شهریور ماه  اجرایی می شود

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1238572
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.