به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: فرماندار موظف است بحث معارضین را در هر شهرستان پیگیری و با آنها گفت وگو کند و اگر حل نشد هدایت کند از طریق قانونی اقدام لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: اگر معارضی مستندات و مدارک دارد باید تعیین تکلیف شود ،اگر حق با معارض باشد هم حق ندارد که جلو اجرای پروژه را بگیرد و می تواند از طریق مراجع قانونی شکایت کنند.
وی افزود: فرمانداران نسبت به توجیه افراد و معارضین باید اقدام کنند و دستگاههای قضایی، نظامی و خود مجموعه ی منطقه گفتگو کنند، معارضین را ببینند ، اگر مستندات دارند تلاش کنند که به حق خودشان برسند و اگر نتوانستند قانع کنند باید از طریق مراجع قضایی اقدام شود و اگر حکم صادر شد باید قاطعانه اجرا شود.
وی تاکید کرد: باید تا جایی که می توانیم با گفت و گو و مذاکره و مصلحانه نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: استان ایلام ظرفیت دارد ، امکانات دارد ولی ما با مشکل معارضین اجتماعی رو به رو هستیم که این مشکل باید هر چه سریعتر حل شود و باید کار فرهنگی صورت گیرد و مردم توجیه شوند تا مشکلات سرمایه گذاری حل شود.
وی اظهار کرد: اگر به دنبال اشتغال هستیم نباید برای سرمایه گذاری مانع ایجاد کنیم و مردم اگر معارضین بگذارند و بی خودی گیر ندهند به سرعت مشکل اشتغال استان حل می شود و به سمت توسعه حرکت خواهیم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: احتمال اجرای قانون بند خ ماده 32 در سال 97 بسیار پایین است .
ایوب درویشی اظهار کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده ممکن است یک قسمتی از دیون را پرداخت کنندکه فردا اگر این مشکل حل نشد سود زیادی به آن تعلق نگیرد .
وی ادامه داد: مردم باید مطلع باشند که بانک ها تسهیلات واحدهای تولیدی را امهال می کنند ولی با سود بالاتر و در قالب یک قرارداد جدید که این به ضرر تولید کننده است.
وی افزود: منابع مالی بند خ ماده 32 تاکنون تأمین نشده است و احتمال اجرایی شدن آن بسیار پایین است و باید افراد نسبت به تعیین تکلیف تسهیلات خود با بانک ها اقدام کنند.
وی تاکید کرد: باید مجری در جلسه حضور یابد و بدون سرمایه گذار باید از طرح خود دفاع کند.
درویشی گفت: جلسات کارشناسی ده روز قبل از جلسه و یک هفته قبل از جلسه باید دستگاهها و سرمایه گذاران اطلاع رسانی انجام شود .
وی افزود: همچنین : برای واگذاری زمین به واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه گذاران قبل از واگذاری مشکل معارضین حل شود تا برای اجرا مشکلی به وجود نیاید.
در ادامه این نشست اعضا به بحث و بررسی پیرامون دستور کار آن که بحث معارضین و سرمایه گذاری در استان بود به گفت و گو پرداختند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.