به گزارش خبرآنلاین، امروزه د ر ایران شماری از صنعتگران وجوددارند که نامشان به دلیل تولید محصولی خاص برسر زبانهاست و شهروندان نام محصول آنها را می شناسند، اما ممکن است خود آنها چندان نام اشنا درمیان مردم نباشند.

یکی از این صنعتگران بدون تردید "مرتضی سلطانی" مالک و مدیر گروه صنعتی- پژوهشی زر است. محصولات زر بخش عمده ای از بازار داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است.

مرتضی سلطانی چند وقتی است عضو شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی شده است و درنشست های ماهانه این شورا حضور دارد .سلطانی مرد عمل است وشاهکار او در ساخت چندین کارخانه ازجمله پالایشگاه غلات زر و بندر خشک مثال زدنی است . ساخت سیلو در شرایط پدافند غیر عامل موضوع مهمی است که دولت در شرایط خاص تحریم باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشد.

بزودی کارخانه کانفکشنری از دل پالایشگاه غلات بیرون میزند، مجموعه ای بی بدیل که علاوه بر اشتغال سهم مهمی در تامین نیاز داخلی و صادرات خواهد داشت .

او کم حرف و اهل عمل است، مرد روزهای سخت ، به همین دلیل وقتی درباره چیزی اظهار نظر می کند درکانون توجه قرار می گیرد.

این صنعتگر ایرانی در نشست شورا ی گفت وگو و پس از شنیدن سخنان نماینده بانک مرکزی که با برجسته کردن داستان ارزکه نوعی بی مهری و بی اعتمادی به بخش خصوصی به نظر می رسید،از رییس جلسه خواست نکاتی را یاد آور شود.

سلطانی گفت: من نمی دانم چرا این تصور وجوددارد که بخش خصوصی ایران تنها به فکر جیب خودش است و کاری به کار کشور و مردم ندارد. اینطور نیست و بخش خصوصی بیشتر از همه دلش برای میهن می تپد و می سوزد.

سلطانی: تعدد بخش نامه های بانک مرکزی و سردرگمی بخش خصوصی

وی خطاب به نماینده بانک مرکزی گفت: عمده سامانه‌های شما مشکل دارد. کاهش صادرات ما نشان از گرفتاری‌های عمده ماست. بخشنامه‌های متعدد ما را سردرگم کرده است. باید دیدگاه ما به هم نزدیک شود. شما همواره طوری صحبت می‌کنید که گویا ما فقط برای منفعت خودمان کار می‌کنیم. در صورتی که این‌طور نیست. بنابراین پیشنهادهای اتاق را جدی بگیرید.

سلطانی افزود نباید با دیدگاهای بدبینانه میان بخش خصوصی ودولت دیوار بتونی کشید که صدا به صدا نرسد. آیا مرتضی سلیمانی این فعال بزرگ اقتصادی، با این میزان شغلی که ایجاد کرده است و دهها سال فعالیت صنعتی دارد تنها به جیب خودش فکر می کند؟

تحقق توسعه صادرات

این فعال صنعتی ادامه داد برای اینکه توسعه صادرات به معنای واقعی و دراندازه بزرگ اتفاق بیفتد باید به مگا پروژه ها فکر کنیم و با تاسیس بنگاههای بزرگ و هلدینگ های صادراتی کاررا پیش ببریم ودراین وضعیت است که بنگاههای کوچک و متوسط نیز راه رشد پیدا می کنند.

وی به نماینده بانک مرکزی و سایر مدیران دولتی یاد آور شد واقعیت این است که درحال حاضر 80 درصد وقت مدیران بنگاههای صنعتی برای تشخیص ماهیت و اجرای بخش نامه های صادرشده اختصاص می یابد، امری که کار را دشوار ساخته است.

سلطانی گفت: نماینده اتاق بازرگانی در موضوع اختلاف های ارزی سالهاست دراین بخش فعالیت می کند و از نزدیک درجریان مشکلات قراردارد و بهتر است بانک مرکزی از تجربه و تخصص بخش خصوصی استفاده کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1209046
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.