استاندار اردبیل گفت: واگذاری و اجاره دادن کارخانه تسنیم نوش به سرمایه‌گذار جدید به صلاح این مجموعه و فعالیت مجدد این کارخانه در شهرک تخصصی آب نیر است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: با توجه به اختلاف نظری که در هیئت مدیره تسنیم نوش به وجود آمده پرداخت تسهیلات درخواستی این کارخانه به میزان 3 میلیارد تومان مورد تصویب و تائید بانک عامل قرار نگرفته چرا که هیئت مدیره این کارخانه آمادگی و رغبتی برای ادامه فعالیت این مجموعه ندارد.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که هیئت مدیره تسنیم نوش و سهامداران این کارخانه متفق‌القول تصمیمی برای ادامه فعالیت و بکارگیری نیروها نگیرند پرداخت تسهیلات امکانپذیر نخواهد بود چرا که ما با همراهی مدیران آرتاویل تایر مصمم بودیم تا این کارخانه را دوباره فعال کنیم و به همین منظور به جد کارها را پیگیری کرده و در کمتر از دو هفته این کارخانه به چرخه تولید بازگشت.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل بیان کرد: ما در فعال کردن واحدهای مشکل‌دار استان به ویژه در تامین مواد اولیه آنها با جدیت کارها را از طریق وزارت صمت پیگیر هستیم و تلاش می‌کنیم تا در کنار حل مشکل آرتاویل تایر مشکل تسنیم نوش، محراب بهشت و الکترونیکی کهنی را نیز حل کرده و زمینه رونق مجدد این واحدها را فراهم کنیم.
بهنامجو افزود: با توجه به مشکلات ارزی که شرکت الکترونیکی کهنی داشت ما از طریق بانک مرکزی و سایر نهادهای دولتی سعی کردیم تا به نوعی مشکل ایجاد شده را در این شرایط تحریم قطعات الکترونیکی برطرف کرده و به فعال بودن این کارخانه در تولید قطعات شرکت‌های خودروسازی به نوعی کمک کنیم.
وی گفت: ما اجازه نخواهیم داد تا برخی مشکلات مقطعی و قابل حل واحدهای تولیدی ما را از پای درآورند بلکه در قالب جلسات منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مشکلات به وجود آمده را با سعه صدر تحمل و صبوری صاحبان واحدهای تولیدی و همراهی بانک‌ها برطرف کنیم.
استاندار اردبیل ادامه داد: در این شرایط تحریم و سخت اقتصادی آنچه که برای ما اولویت اول محسوب می‌شود تزریق تسهیلات سرمایه در گردش با هدف تامین مواد اولیه و حفظ نیروهای کار موجود و حتی افزایش فازهای تکمیلی واحدهای تولیدی است که این امر می‌تواند به تحقق اشتغال 20 هزار نفری در استان تا پایان سال کمک کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.