استاندار خوزستان گفت: بخش خصوصی ای که موجب اشتغال و صادرات می شود، باید مورد حمایت قرار گیرد در عین حال سودجویان و دلالان سوداگر باید جدا در نظر گرفته شوند تا در برخوردها تر و خشک با هم سوخته نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز سه شنبه 29 آبان ماه نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی اهواز با حضور استاندار خوزستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولان در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد.

در ابتدای این نشست تعدادی از فعالان بخش خصوصی به طرح مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و انتظارات و خواسته های خود را با مسئولان استانی در میان گذاشتند.

در ادامه غلامرضا شریعتی با اشاره به اهمیت فعالیت بخش خصوصی و نقش آن در اقتصاد کشور یادآور شد: بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد کشور است و اگر قرار به بهبود و پیشرفت وضعیت باشد جز با بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

استاندار خوزستان افزود: در این میان نقش دولت بایست در سطح نظارتی و حمایتی باشد و از دخالت در کارهای اقتصادی بخش خصوصی پرهیز نماید.

شریعتی عنوان کرد: متاسفانه بعضاً مشاهده می شود یک واحد ورشکسته به بخش خصوصی واگذار می گردد و فرصت اصلاح و رونق آن واحد را هم به بخش خصوصی نمی دهیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بخش خصوصی ای که موجب اشتغال و صادرات می شود، باید مورد حمایت قرار گیرد در عین حال سودجویان و دلالان سوداگر باید جدا در نظر گرفته شوند تا در برخوردها تر و خشک با هم سوخته نشود.

شریعتی با بیان اینکه متاسفانه نظم و انضباط متناسبی در کارهای اقتصادی مشاهده نمی شود، خاطرنشان کرد: رانت های اقتصادی ضد تولید و رونق است و باید تمام قوانین و مقررات براساس حمایت از تولید طی شده و این ذهنیت نهادینه شود که کار در این بخش سخت است تا فعالان بخش خصوصی آماده حضور در این عرصه شوند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: فرهنگ احترام به سرمایه گذار، تولید کننده و صادرکننده و تکریم آنها باید در سرلوحه کار مسئولان دستگاه ها باشد؛ گاهی فضا را انقدر سنگین می کنیم که مدیران از نشست با فعالان بخش خصوصی امتناع می کنند و باید این رویکردها اصلاح شود و در عین حال که باید با فساد برخورد کنیم قوانین طوری تدوین شود که فساد را پیشگیری و مهار نماید.

شریعتی ادامه داد: "پول" ماهیت محافظه کاری دارد و به محضی که احساس ناامنی و یا خطر نماید عرصه را رها می کند از این رو باید بخش خصوصی را تقویت و حمایت کنیم و برای عبور از تلاطم ها از این مسیر بهره برده و بخش خصوصی را در مسیر تولید هدایت کنیم.

استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: حضور مدیران استانی مربوطه در نشست های اتاق بازرگانی الزامیست و در صورتی که مدیری بدون دلیل موجه در این نشست ها حضور نیابد جایی در مدیریت استان نخواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.