به گزارش ایرنا، ایرج یوسفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موسسه نهال نشان شرکتی خصوصی بوده که در استان البرزفعالیت داشته که این موسسه بدون مجوز بانک مرکزی و تجربه بانکی، سپرده های مردم را جذب می کرد.
وی ادامه داد: در نهایت به دلیل سوء مدیریت و ناتوانی در انجام فرآیند بانکی، ورشکست شد و بانک مرکزی فعالیت آن را متوقف کرد.
یوسفی ادامه داد: بعد از ورشکستگی این موسسه (نهال نشان ) مردم طبق رسیدها و دفترچه های موجود از این موسسه به قوه قضائیه و وزارت جهاد کشاورزی برای دریافت مطالبات خود شکایت کردند و پیگیر امور شدند که تا این جا بحث تعهدات بانک کشاورزی در میان نبوده است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و تصمیم گیری سران سه قوه ، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی در سال های گذشته برای تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسه نهال نشان تصمیم گیری می شود.
یوسفی گفت: سران سه قوه نیز بر اساس یک نامه ای، بانک کشاورزی را متولی پرداخت سپرده های زیر یک میلیارد ریال سپرده گذاران موسسه نهال نشان می کنند که این عدد به 400 میلیارد ریال می رسد.
وی اظهار داشت: بانک کشاورزی در قبال پرداخت سپرده های مردم املاک موسسه نهال نشان را طی 18 ماه از بانک مرکزی فرصت می گیرد تا به فروش برساند و در مقابل اخذ املاک فروخته شده، تعهداتش با بانک مرکزی را تسویه نماید.
این مسئول بیان داشت : املاک معرفی شده شامل ملک تجاری اوقافی در مشهد مقدس، یک باغ در بابلسر و ملک مسکونی در تهران بوده است که با نظر کارشناس دادگستری قیمت این املاک مشخص می شوند لیکن ملک مربوط به تهران به علت پاره ای موانع هنوز به اسم بانک کشاورزی نشده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی البرز گفت: بعد از این اتفاق بانک کشاروزی برای تعداد افرادی که زیر یک میلیارد ریال طلب داشتند کارت بانکی صادر کرد و مبلغی بر اساس توافق با مدیران انتصابی نهال نشان و طبق فهرست اعلامی از موسسه بررسی و پول به حساب ها آنها واریز شد.
یوسفی افزود: افرادی که تا مبلغ یک میلیارد ریال طلب داشتند، وجوه خود را از بانک کشاورزی دریافت کردند و بانک به تعهدات خود عمل کرد و بسیاری از سپرده گذاران نهال نشان پس از دریافت سپرده هایشان ، تصمیم گرفتند که پول های خودشان را به عنوان سپرده نزد بانک کشاورزی به امانت بگذارند.
وی یادآور شد: سه هزارو 512 نفر طلبکار زیر یک میلیارد ریالی موسسه نهال نشان داشتیم که در مجموع 400 میلیارد ریال به آنان پرداخت شد.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز گفت: تعدادی دیگر که شمار آنان زیر 100 نفر است ، مبالغ بالای یک میلیارد ریال از موسسه نهال نشان طلب دارند که تا کنون هیچ دستور العملی از سوی سران سه قوه و بانک مرکزی برای ما صادر نشده است .
یوسفی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه بانک کشاورزی به عنوان عامل پرداخت برای طلبکاران زیر یک میلیارد ریال معرفی شد تعداد اندکی از سایر طلبکاران به تازگی پلاکارد به دست مقابل این بانک تجمع کردند و با ادعای واهی، قصد ضربه زدن به برند بانک کشاورزی را داشتند.
وی افزود: دادستان مرکزی البرز از فعالیت این بانک بابت پرداخت درست ، به موقع و منضبط مالباختگان موسسه نهال نشان نیز قدردانی کرد و سازمان های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت و بهزیستی البرز نیز طی احکام جداگانه از عملکرد همکاران بانک کشاورزی تقدیر نمودند.
یوسفی اظهارداشت: این موفقیت ها در بانک کشاورزی مرهون زحمات همکاران پرتلاش بوده وبه طور
قطع درپی آموزش های مستمر در حوزه بانکداری و ارتباطات موثر با مشتریان اتفاق افتاده است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.