به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز یکشنبه در نشست شورای بانک های استان البرز افزود: البرز دومین استان صادراتی کشور است و با توجه به ظرفیت صنایع تولیدی و صادراتی استان، رقم تسهیلات پرداختی بخش صادرات استان باید بیش از 10 میلیارد تومان فعلی باشد.
وی ادامه داد: موضوع گردشگری در استان البرز تا پیش از این مغفول مانده بود و نیاز است که بانک ها کمک کنند تا تسهیلات پرداختی این بخش نیز به رونق بنشیند.
استاندار البرز گفت: حفظ رتبه استان،جذب سهمیه سالانه و افزایش سقف تسهیلات بانکی،سه اولویت در سیاست توسعه بانکی استان محسوب می شود.
نجفی، ضمن تبریک روز مهندس به جامعه مهندسان ، رسالت این قشر را خطیر خواند و افزود: تعهد، ابداع ،آفرینش و یافتن راه حل هایی برای رفع مشکل مردم جامعه؛ مشی و روشی است که مهندسین باید بکار گیرند و خود را ملزم و متعهد به انجام آن بدانند.
استاندارالبرز در ادامه پس از بررسی عملکرد بانک ها، روزهای پایانی سال را آخرین بازه زمانی برای تلاش مدیران در جذب تسهیلات بانکی دانست.
نجفی گفت: انتظار مردم رونق و بهبود وضعیت اشتغال است که بخش عمده ای از این مطالبه از صندوق ارزی و باجه بانک ها به تولید شغل منتهی می شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بانک های استان البرز اضافه کرد: بانک های برتر استان تقدیر و معرفی خواهند شد و انتظار می رود عملکرد مثبت بانک ها که به این امر منتهی می شود بین تمام بانک ها فراگیر شود.
استاندار البرز با بیان اینکه البرز شرایط خاصی دارد وبرای حفظ جایگاه باید جدیت به خرج داد تا درجا نزنیم؛ تقویت سرمایه ثابت بانک ها را نیز مولفه ای مهم در سیاست ارزی عنوان کرد و گفت: بانک های استان باید برای رونق اشتغال کمک کنند.
وی انباشت سرمایه در بانک ها را نیز حرکتی زیان ده خواند و افزود: در این زمینه بانک های کم کار را نیز معرفی خواهیم کرد.
استاندارالبرز در ادامه بانک های خصوصی را نیز از دیگر اهرم های سیاست ارزی عنوان و تاکید کرد: در تسهیلات بخش مشاغل خانگی ،بهزیستی و طرح های روستایی به هیچ وجهه کوتاه نمی آییم.
وی در ادامه با بیان اینکه انتظار می رود بانک ها فراتر از سقف تعهدات را در عمل به انجام رسانند، گفت: در استان با رقم تسهیلات 29 میلیارد تومان کار را شروع کردیم و اکنون سقف 800 میلیارد تومان را هم رد کرده ایم که این موفقیت مرهون تلاش همه مدیران بانکی است.
ایرج موفق مدیرکل صنعت،معدن و تجارت البرز نیز از افزایش پرداخت تسهیلات بخش رونق تولید در حوزه صنعت و معدن خبر داد و ادامه داد: در بخش رونق تولید از تعداد 297 واحد به 302 واحد، تسهیلات پرداخت شده است که از 525 میلیارد تومان 531 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در مجموع به میزان 870 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده رسیده است.
موفق همچنین از اعلام گشایش سامانه ثبت تسهیلات بخش رونق تولید در بانک ها خبر داد.
خلیلی مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرد: از میزان 157 میلیارد تومان اشتغال روستایی 37 میلیارد تومان طرح مصوب شده و در اشتغال فراگیر نیز با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.