فرهاد عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع سال گذشته برای یک هزار و 558 نفر از مددجویان متقاضی زیرپوشش این نهاد در استان پرونده اشتغال تشکیل شد که یک هزار و 471 نفر از این تعداد به صورت قطعی صاحب شغل شده و وارد بازار کار شدند.
وی با بیان اینکه برای اشتغال این تعداد 168 میلیارد و 470 میلیون ریال اعتبار صرف شد، افزود: در حال حاضر پرونده 87 متقاضی باقی مانده در بانک و در حال طی کردن مراحل اداری برای پرداخت تسهیلات است.
معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال این افراد نیز 22 میلیارد و 653 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که پس از اتمام مراحل بانکی زمینه اشتغال آنان نیز فراهم می شود.
وی با بیان اینکه حدود 40 درصد اشتغال های ایجاد شده در روستاها و 60 درصد در شهرها ایجاد شده است، افزود: عمده اشتغال روستایی در بخش های کشاورزی، دامپروری و و در شهرها نیز شغل های خدماتی بود.
عزیزی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی این سازمان به مددجویان، معلولان و معتادان بهبود یافته اعطا می شود، یادآور شد: اعتبارات اشتغالزایی بر اساس جمعیت زیر پوشش در میان شهرستان ها توزیع شده است.
وی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی از بانک های عامل و میزان پرداخت تسهیلات اشتغال بستگی به نوع طرح، شغل ایجادی و نظر کارشناسی دارد.
110 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.