یوسف زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پست بانک یک بانک دولتی است و از سال ۷۵ با هدف ارائه خدمات بانکی در نقاط کم برخوردار تاسیس شده است گفت: در گیلان ۲۰ شعبه رسمی و ۴۱۶ باجه روستایی تاسیس شده است.

او ادامه داد: تقریبا ۲۵۰ دستگاه خودپرداز وجود دارد که بخش اعظمی از این تعداد در روستا هستند و از این تعداد ۶۰ دستگاه به صورت رایگان با هدف پیشبرد خدمات الکترونیکی بانکداری در روستا‌ها قرار داده شده است.

او گفت: پست بانک اکنون جزء ۴ بانک عامل صندوق توسعه ملی در توسعه اشتغالزایی است که مرحله اول این امر با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و خدمات انجام گرفته است و برای آغاز مرحله دوم اشتغالزایی منتظر اعتبارات لازم برای ارائه تسهیلات و اشتغالزایی هستیم.

یوسف زاده با اشاره به این که بیش از ۶۰ درصد تخصیص تسهیلات در حوزه روستا‌ها انجام می‌شود گفت: بر اساس اساس نامه ای که سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، دو وظیفه اصلی از جمله بانک تخصصی در حوزهICT و IT کشور و دیگر خرده بانکداری و حضور در حوزه روستاها برای ما معین گردید.

او ادامه داد: در همین راستا برای ساماندهی، تمامی باجه ها در حوزه روستا که دارای خدمات بانکی و در شرف دریافت کد بانک مرکزی هستند این امر موجب ارتقای کیفیت عملیاتی پست بانک‌ها در مناطق روستایی می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1041885
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.